כללי

מרכזיית IP-הטכנולוגיה המתקדמת בתחום הטלפוניה

admin
מאת admin

zudkevitz-aרבים מכם בוודאי שמעו לא פעם בעבר את הביטוי “מרכזיית IP”. הביטוי רלוונטי במיוחד לבעלי העסקים שביניכם, שזקוקים למרכזיות השונות עבור העסק שלהם. ראשית נסביר מהי מרכזייה – לכל עסק ישנו שימוש רב בתחום הטלפוניה. בין השימושים הפופולריים לטלפוניה בעסקים – שימוש בשלוחות, שיחות חוץ ופנים, תא קולי, מערכת ניתוב שיחות ועוד. כל אחד משימושים אלו זקוק למרכזייה, בצורה זו התקשורת הופכת לפשוטה ונוחה הרבה יותר. בימינו קיימים סוגים שונים ומגוונים של מרכזיות, אחת הפופולריות והמתפתחות ביניהן היא מרכזיית הIP.

 מהי מרכזיית IP ומי זקוק לה?
מרכזיית IP תומכת בכל צורות התקשורת הטלפונית המוכרות אליהן אתם רגילים. בעבר, הייתה בנמצא רק מרכזיית הTDM, אשר משתמשת ברשת קווי הטלפון בלבד. מרכזיית IP, לעומתה, משתמשת ברשת האינטרנט לצורך העברת המידע הטלפוני. המרכזייה פועלת על עיקרון של תרגום קוד. הקול מצידו הראשון של הקו, מתורגם לכדי קוד דיגיטלי אשר יכול לעבור ממקום למקום בתוך רשת האינטרנט. מצידו השני של הקו, יוצא אותו קול בצורה של צליל רגיל, לאחר שהוא מתורגם בחזרה מהקוד הדיגיטלי. היתרון בשימוש במרכזיית IP, הוא שהתקשורת כולה נעשית דרך רשת האינטרנט. אחת הפונקציות הנוחות של מרכזיית הIP, היא שילוב השיחות במסכים האישיים של העובדים. משמעות הדבר היא שפרטי לקוחות שמתקשרים יופיעו כבר במסך עם השיחה – הכול תודות לכך שהשיחה הנכנסת עוברת דרך רשת האינטרנט ושולחת אות למחשב. מרכזיית IP מאפשרת עוד מגוון אפשרויות ביניהן שיחות ועידה, מערכת מתוחכמת לניתוב שיחות, עבודה מרחוק (אפילו מהבית) ועוד. מרכזיית IP היא קלה ביותר לתפעול ולשימוש, לכן ניתן לשלבה בכל סוגי העסקים ולהקנות לעובדים שליטה מלאה במערכת במהירות וביעילות. בנוסף, ניתן להוסיף למערכת סוגי אבטחה שונים, ביניהם שימוש בIP משתנה שאינו מאפשר האזנה לשיחות. אפשרות זו היא בעלת משמעות רבה לעסקים להם הדבר רלוונטי, היות ובמערכת המרכזיות הישנה – לא קיימת אפשרות ל”טשטוש” עכבות השיחה.
 

 

מרכזיית IP – חיסכון כלכלי
מעבר לפונקציות הרבות והמגוונות אותן מספקת מרכזיית הIP, מדובר בחיסכון כלכלי עצום עבור העסק. רכישת המרכזייה מחברת התקשורת המספקת את השירות אמנם עולה כסף – אך השימוש במרכזייה מהווה חיסכון גדול לעומת שימוש במרכזייה קלאסית. החיסכון טמון במספר גורמים – הראשון הוא העובדה כי שיחות פנימיות נעשות ללא תשלום, היות והן מבוצעות על השרת העצמי של העסק. עבור עסקים רבים מדובר בחיסכון גדול היות ומרבית התקשורת נעשית בתוך העסק או בין סניפים. החיסכון השני מתבסס על העובדה כי רכישה של מרכזייה היא בעצם חבילת שירות הכוללת הדרכה, פתרון תקלות, תחזוקה ועוד.

 

 


הכותב הינו בעליה של חברת “א. צודקביץ – פתרונות תקשורת מתקדמים” המציעה ללקוחותיה את מרכזיית ה-IP.

 

http://www.zud.co.il

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il