כללי

דבר המנכ”ל

שנת 2023 חלפה. סיכום שנה קצר לקבלת שנת המס החדשה 2024.

קשה לי שלא להזכיר את העולם בו אנו חיים, עולם שהתהפך ביום השבת השחורה. אין מישהו שלא נתקל בכאב באופן אולי אישי, במעגל ראשון, שני או שלישי. הכרתי את שיר ביטון זכרה לברכה, חובשת קרבית שנרצחה בנחל עוז. מכיר את שיר ביבס, שנחטפה באכזריות עם ילדיה הג’ינגים ובעלה ירדן. חברים של כלתי ובני. מכיר את גיל דניאלס, זכרו לברכה, המילואימניק שנהרג ברצועת עזה, חבר של הבן. הבן במילואים מאז גויס באותו יום ארור, חבריו נפצעו או נהרגו. השבוע סוף סוף משתחרר וכפי הנראה הצו הבא ביוני.

שוחחתי עם לקוחותינו ממפעלים בעוטף. שיחות מצמררות עם לקוחותינו הרבים מקיבוצי העוטף. ניסינו לעזור, להקל.

העצב שורר בכל. דווקא מתוך העצב אפשר להציץ גם בחצי הכוס המלאה.

עם ישראל חי.

לראשונה עם ישראל התגלה בגולה. כל השבט היהודי בעולם התעורר, הרים ראש. גם צאצאי יהודים נזכרו במקורם, שילבו כוחות והזדהו אתנו. הם חלק מהשבט. בפלוגה של בני משרת בעזה חייל ערבי תל-אביבי, חייל צ’רקסי, חייל חרדי, חיילים חילוניים וחיילים דתיים מאזורי התנחלות. ערב רב של דעות, מנהגים. איזה יופי של שילוב, אחים לנשק. מחפים אחד על השני. סומכים אחד על השני. דעות פוליטיות אינן בלקסיקון הקיומי בין בתי חאן יונס ומנהרותיה.

זהו אמרתי את שהיה בליבי. המצב הרבה יותר חשוב ממה שקורה לנו בחיי היומיום בעסקים. מקבלים פרופורציה.

2023 היתה שנה מלאת אתגרים. בתחילת השנה הכל נראה נפלא, בכיוון הנכון. באביב עברנו מהפיכה, מנהל השירות עזב ולאחריו ארבע נציגות שירות. האתגר: איתור מועמד/ת לניהול המחלקה הגדולה וגיוס מהיר ואיכותי של נציגים טובים והכשרתם המהירה. בשלב זה של ירידה דרמתית באיכות השירות, התגייסו עובדים ממחלקות שונות לתמיכה בלקוחות. לקוחות רבים גילו אמפתיה ואף סייעו. מנהלת השירות החדשה, מנהלת הידע וסמנכ”ל הכספים מיד איתרו וגייסו 7 נציגות, שלאחר 3 חודשי הכשרה אינטנסיביים החלו לתמוך בלקוחות הרבים. לקראת החגים כבר עמדה המחלקה הגדולה, 18 נציגות בכל הארץ, ומספרי המענה עלו בהתמדה. מעל 70% משיחות הטלפון נענות מיידית, 25% תוך 4 שעות. אחוז נטישות נמוך ביותר. התוצאה לא אחרה לבוא, למשפחת עוקץ הצטרפו בשנת 2023 – 323 לקוחות חדשים! הן לעולם השכר, הנוכחות והפנסיה.

בעולם הפנסיה פיתחנו טופס 161 לחישוב אוטומטי, אך גילינו שגם משרד האוצר החליט על הצעד הזה. מיד הסברנו ללקוחות איך לעבוד עם אתר מס הכנסה.

טסטמי, ששמה לה יעד גבוה בתחילת השנה, עמדה ביעדיה. מעל 2500 חשבי שכר השתתפו בעשרות ימי השתלמות, כ 350 תלמידים חדשים למדו במסגרות הקורסים השונים. אחד הקורסים שזכה להצלחה הינו “מפקח שכר” – קורס ייחודי שעוזר לחשבי שכר לבצע בקרה עצמית ולהימנע מטעויות.

לא נחים על זרי דפנה. ממש לא.

השנה 2024 היא שנה מאתגרת במיוחד. המטרה להגיע ל לשביעות רצון מלאה של לקוחותינו. העמדנו מחלקה העוסקת בחוויית הלקוח שסייעה רבות לפתרון בעיות ש”נפלו בין הכיסאות”. אנו מפנים משובים לאחר שיחות שירות. מעל 90% מרוצים מאוד מתפקוד המחלקה, אולם אנו מפנים מבט דווקא לבעיות. מטפלים בכל בעיה ברמת הפתרון ותחקור המצב שהוביל לבעיה. כל המחלקות מעורבות, מהמנכ”ל ועד המזכירה. זו שנה עם התמקדות בשירות כי אנו מאמינים שרק כך נוכל להוביל את החברה להצלחה.

השנה יותר משנים קודמות, אנו עומדים בפני חתימה על חוזים רבים מול חברות וארגונים גדולים שעוברים אלינו לאחר חוויות קשות. מטבע הדברים המלחמה מעכבת החלטות. אנו צופים גידול חד בעיקר בתחום שעוני הנוכחות שלנו. השנה ארגונים גדולים הצטרפו, כאשר הוכחנו יכולת הטמעה תוך ימים ספורים גם כאשר התקנו עשרות שעונים בכל ארגון.

יש לנו לא מעט אתגרים. הכל מקבל פרופורציה כאשר החטופים שלנו עדיין שם, במצב של אי ודאות, חוסר אונים ותנאים קשים. אין ספק שצריך לשחרר אותם עכשיו. צריך גם לאתגר את העולם ב”הבנת הנקרא”, קרי הטבח שהתבצע בשבת השחורה. רצח היהודים בארץ ישראל זו האג’נדה של הטרוריסטים. וחובה לסיים עם החמאס, גם אם הלחימה תימשך חודשים. החמאס גורר למעלה ממיליון תושבים במדינה לחיות לפי גחמותיו. החמאס מוריד את העזתים יגון שאולה.

אנו מאחלים לעצמנו שקט.

וכמו שאנו, אנשי השכר אומרים, שנה טובה נטו!

חיים מולכו

על הכותב

חיים מולכו, מנכ

חיים מולכו, מנכ"ל עוקץ מערכות בע"מ

מנכ"ל חברת עוקץ מערכות בע"מ מיום הקמתה בשנת 1988
מנכ"ל חברת טסטמי
ומנכ"ל משותף בחברת עוקץ פנסיה

www.oketz.co.il