כללי

מפת עומסי התנועה בפסח 2011

admin
מאת admin
IMG_0825מתי מגיעים? מפת עומסי התנועה בפסח 2011.
התעדכנו לפני היציאה הארוכה לסדר.

לאור סוגיית עומסי התנועה שעולה מחדש בכל ערב חג, חברת” ok2go המסלול המהיר” השלימה השבוע את ההיערכות המבצעית לחג הפסח. על-פי הערכות וניתוח עומסי התנועה בשנים קודמות, בערב החג צפויים להיות למעלה ממיליון כלי רכב נעים החל מבוקר יום שישי בכבישי ישראל, העומסים ילוו אותנו גם במהלך החג עצמו עם תנועת משפחות ומטיילים העושים  את דרכם לאתרי הנופש בארץ.
 
ok2gologoריבוי כלי הרכב, בכבישים גורמת לעומסי תנועה כבדים. על אף ש- 47% מבתי האב בישראל לא מחזיקים רכב פרטי, צפיפות הרכבים על הכביש גבוהה פי 2.5 מאשר בשאר ארצות המערב. . על-פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מספר כלי הרכב הפרטיים בישראל עומד כיום על 1.7 מיליון כלי רכב הפרוסים על מערכת כבישים באורך של 18,000 קילומטרים. העלייה החדה הגדילה את צפיפות הרכבים פי עשרה. במצב זה מצהירים גורמי משטרה בכירים כי הפיתרון הוא להרחיב את תשתיות הכבישים הקיימות אך עד שזה יקרה ניתנת לנו האפשרות להשתמש בטכנולוגיה מתקדמת של שירות עומסי התנועה בפלאפון אותה אנו מפעילים המאפשרת לעקוף את עומסי התנועה ולהגיע בזמן לארוחת החג.
מה צפוי לנו בחג ובערב חג הפסח:ok2go

 

כביש 6, משמש ציר תנועה מרכזי בישראל ומאפשר מעבר מהיר מצפון הארץ לדרומה ולהפך. בערבי החג אנו מוצאים כי גם בכביש 6 ישנם עומסים וזה בעיקר בעקבות הנוסעים הרבים העושים דרכם מדרום הארץ לכיוון הצפון. העומס מתייחס לקטע הכביש בין מחלף בעקא לכיוון מחלף עירון וביציאה מהכביש, וממחלף עירון לכיוון צומת מגידו (בשנת 2007 התזמון בשעת העומס בקטעים אלו כ 50-55 דקות) . בהמשך, כביש 70, צפוי להיות פקוק. כך גם צומת המוביל, כביש 65, ואדי ערה עד אום אל-פחם, כביש 4 צומת רעננה וצומת כפר-סבא מכל הכיוונים.
 
כביש מספר 2 (כביש החוף) הו א המועדף על הנוסעים הישראלים הנוסעים צפונה. כ- 63% מהנוסעים בחרו בכביש זה בערב החג, העומס בכביש זה היה ב- 220% לערך גבוה יותר מכביש 6 בשיא העומס, ערב החג, וב 255% גבוה יותר מכביש 4 באותו זמן.
 
מערכת “המסלול המהיר” בוחנת מידי דקה את העומסים וממליצה מהיכן לנסוע מנקודה בא אתה נמצא לנקודת היעד שתבחר. אנו צופים שגם השנה נמליץ לנהגים לבחור בכביש 4, בין במקטעים מחלף גהה לכיוון חיפה, אשר מסלול הנסיעה בו הוא המהיר ביותר ערב החג. מנויים למערכת “המסלול המהיר” נהנים משירות התראות בזמן אמת, על פי מיקומם. ההתראה מגיעה כאשר ישנם עומסים חריגים, כגון תאונה, ועוזרת לחסוך זמן יקר.
מאחר והשנה ערב החג הוא במוצ”ש אנו צופים כי העומס יהיה קטן מהצפוי מאחר וחלק מהאורחים יצאו ביום שישי צפונה. אנו נערכים גם לפקקי הענק הצפויים בימי החג. העובדה שמרבית הציבור מנצל את החופשה לטייל ברחבי הארץ ולבקר קרובים, גורמת לעומס בכבישים המרכזיים ובאזורי הפארקים. במוצאי החג נרגיש תנועה ערה של מאות אלפי כלי רכב בכבישים.
אנחנו ממליצים לציבור להקדים ולצאת בשעות הצהריים, כדי להימנע משהייה ארוכה בפקקים.
 
 

 
שמואל מדר, מנכ”ל ok2go פתרונות סלולאריים, משווקת כוכבית 20 “המסלול המהיר”
   

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il