כללי

הזמנה להתנדבות במסגרות הפסח של אלו”ט

בכל פסח באלו”ט קורה קסם – אנשים עם ניצוץ קטן בלב מתחברים עם אנשים עם הפרעת תקשורת ולב ענק וביחד הם יוצרים משהו טוב בעולם…

אלו”ט היא עמותה שפועלת למען ילדים ובוגרים על הרצף האוטיסטי, ולמען משפחותיהם. כחלק מפעילות הארגון, אנו מפעילים מגוון רחב של מסגרות הפועלות בחול המועד פסח.

כידוע לכם – רוב בתי הספר והמסגרות לא פועלות בחול המועד פסח. מה שאולי פחות ידוע לכם – הוא שחוסר בשגרה ובפעילות מסודרת הוא גורם קושי משמעותי עבור החניכים שלנו. מה שאצלנו נתפס כ”חופש”, זמן לא לעשות כלום ולנוח, עבור רובם נתפס כחוויה מבלבלת של שבירת שגרה, לעיתים מפחידה, ולעיתים אף מאיימת ומעוררת מצוקה.

כדי לסייע עם הקושי שנוצר בזמן חופשת פסח אלו”ט מציעה ומפעילה מגוון שירותים לחניכים ולמשפחותיהם.

אילו פעילויות למשל?

בין שלל הפעילויות ניתן למצוא קייטנות, אליהן מגיעים החניכים בכל יום – מטיילים, משתתפים בחוגים ומבלים. בנוסף ישנם נופשוני משפחות – אליהם מוזמנות משפחות החניכים כולן – כולל אחים, הורים ושאר בני משפחה המעוניינים לנפוש בסביבה תומכת ומקבלת.

ואיך כל זה קורה?

מסגרות פסח של אלו”ט פועלות בכל הארץ, מחיפה ועד מצפה רמון. מכורח הנסיבות, הדרך היחידה להצליח לתת מענה טוב ואישי לכל כך הרבה אנשים היא דרך גיוס רב של כוח מתנדב.

העובדים הוותיקים באלו”ט יודעים שהמתנדבים מהווים את הדרך העיקרית בזכותה אנו מצליחים בכל שנה לתת מענה לאלפי משפחות וחניכים, דווקא בזמנים המאתגרים ביותר. המתנדבים שמגיעים מלווים חניכים (או אפילו אחים של חניך) בפעילויות השונות, נותנים להם יחס אישי ומעלים להם חיוך על הפנים. היחס האישי של המתנדבים מאפשר לנו גם לצאת מ”האזור הבטוח” ולקחת את החניכים שלנו גם לפעילויות אקסטרים מאתגרות – ביקור במימדיון, ביקור בסופרלנד ועוד, כל אלה מתאפשרים בזכות אנשים עם לב טוב שמגיעים בהתנדבות ומלווים את החניכים שלנו.

אך זה רק חצי מהתמונה המלאה – בחצי השני של התמונה קיימים אנשים שמגיעים עם כל הלב, לעיתים מעט חוששים, מעט נרתעים. בכל שנה מחדש אנו זוכים לראות איך אפילו ביום התנדבות אחד המתנדבים עוברים תהליך. תהליך בו הלב נפתח ומתרחב, החיים מקבלים פרופורציות, תהליך של חיבור לעצמם, לשאר המתנדבים ולחניכים המיוחדים שלנו.

החיבור בין החניכים של אלו”ט למתנדבים יוצר משהו מיוחד, יפה, מעורר תקווה ומעודד להמשיך ולהפיץ טוב בעולם. תהליך בו מרוויחים גם החניכים וגם המתנדבים.

לקראת פסח הקרוב חסר לאלו”ט כוח מתנדב רב, והם זקוקים לעוד אנשים טובים שיבואו וימשיכו לעזור לקסם הזה לקרות, גם השנה.

אז איך אתם כבעלי עסקים יכולים לעזור?

קודם כל – אנחנו מזמינים אתכם לבוא להתנדב – כחברה, כארגון, כחטיבה בתוך ארגון, אפילו כיום כיף עם המשפחה שלכם (גם בני נוער מוזמנים). כנסו לרשימה המצורפת ובחרו לאן תוכלו להגיע ובאיזה יום. במסגרת ההתנדבות כל אחד מכם יצוות לחניך ותלוו אותו במהלך הפעילויות של הקייטנה (אין צורך בידע, רק ביכולת בסיסית לתקשר, לכל קושי שעלול לצוץ ישנם מדריכים בשכר. אתם צריכים רק לבוא ולהנות עם הילד שתחוברו אליו).

אם תצליחו לארגן קבוצה אלו”ט ידאגו להסעה מתאימה שתקח אתכם אל היעד ובחזרה, וכמובן לליווי והדרכה לאורך כל היום.

דרך נוספת – באלו”ט תמיד מעדיפים שאנשים שתורמים יתרמו ישירות ויחוו בעצמם את ההשפעה העצומה של התרומה שלהם, אבל אם לא מסתדר לכם להגיע בחול המועד פסח – אתם מוזמנים לעזור להם לגייס מתנדבים. מוזמנים לתרום פרסים שהם יוכלו להגריל בין המתנדבים, לפרסם במקומות שאתם מכירים, או בכל דרך אחרת יצירתית שתחשבו עליה.

 בכל פסח באלו”ט קורה קסם… אנשים עם ניצוץ קטן בלב מתחברים עם אנשים עם הפרעת תקשורת ולב ענק וביחד הם יוצרים משהו טוב בעולם… בואו להיות קוסמים.

 קישור לרישום להתנדבות ולרשימת התאריכים והמקומות –

 לפרטים נוספים, שאלות, רעיונות והצעות –

נוי עזרן, רכזת מתנדבי תחום הפנאי של אלו”ט – 052-3430049

על הכותב

חיים מולכו, מנכ

חיים מולכו, מנכ"ל עוקץ מערכות בע"מ

מנכ"ל חברת עוקץ מערכות בע"מ מיום הקמתה בשנת 1988
מנכ"ל חברת טסטמי
ומנכ"ל משותף בחברת עוקץ פנסיה

www.oketz.co.il