כללי

המוציא לימונדה מלימון

שום דבר לא הכין אותנו למאורעות השנה. שום דבר ראוי לציון לא עשינו השנה. ואולי החשיבות הינה בעצם ההישרדות. 2020 – זו היתה השנה שהיתה..:

מצאתי כמה נקודות אור, בחיי ובחיי החברה.

  • ראשית, חתונת הבת בתנאים לא תנאים, חתונה מאושרת וללא נפגעי קורונה.
  • שנית, שלוש פעמים בידוד… ובדיקות נלוות שאישרו פעם אחר פעם – אני טיפוס שלילי.
  • שלישית, פיטורי רעייתי, מהמפוטרות הראשונות בעולם התיירות – עסקה בתיירות עסקית מסין.
  • רביעית, עובדים נהדרים התורמים ונרתמים לתמיכה וסיוע, כאשר המוטו – השכר חייב לצאת בזמן.

בכל זאת אני מאושר, מאלה שרואים את חצי הכוס המלאה.
בקבוצת עוקץ, לא שקטנו אל שמרינו. ערכנו שינויים גדולים, שיפרנו, בנינו נהלים, מטמיעים מערכת CRM חדשה, שדרגנו אתרים ופורטלים ובעיקר עבדנו על שיפור תשתיות, דבר שבהתנהלות השוטפת הרגילה נמצא בסדך עדיפות נמוך.

השלכות הקורונה פגעו בכל היבט אפשרי בחיי החברה. סגר חברתי, עבודה מהבית, ביטולי פגישות, ביטולי אירועים וכנסים. כל אלה גרמו לחשיבה יצירתית.

zoom –
עוקץ מערכות היתה הראשונה שהכניסה את הזום לחיי היום יום שלה. היה לנו קל, לפני עשור הדרכנו באמצעות וובינאר. עוד מילה חדשה…

במכללת טסטמי מיד פנינו להרצאות והדרכות בזום, הבאנו את מיטב המרצים והסברנו כיצד לנהוג עם העובדים, כיצד להוציא לחל”ת, לדווח ולהתמודד. הכל היה יישומי, תכלס.
רו”ח אורנה צח-גלרט, חיים חיטמן, רו”ח דוד בן הרויה, רו”ח אריאל פטל ומרצים נוספים, נרתמו להדרכת לקוחות ולביאור הכאוס שנוצר.
ההשתלמויות היו ברמה שבועית וסייעו לאלפי לקוחות לעבור את החל”ת בשלום. אח”כ לעבור את “פעימה אחת”, “פעימה שתיים”, “פעימה שלוש” והלאה, כמו סדרת סרטי רמבו…

במישור הפיתוחי –
סייענו למוסד לביטוח לאומי ולשירות התעסוקה לשלם דמי חל”ת לעובדים, ממש מהרגע להרגע. לעיתים עבודת פיתוח בלילות תוך בדיקה של התוכנה לקראת הוצאת עדכון. מידי יום השתנו הוראות, עזרנו למלא חוסרים כגון פרטי בנקים של העובדים וכד’. היינו שם גם בשביל העובדים שהוצאו לחל”ת או פוטרו.

שירות –
מידי יום טיפלנו במאות פניות לסיוע בדווח על עובדי חל”ת, תפעול פנסיוני וכד’. נערכנו במועד ומחלקות השירות שלנו עבדו מהבית עם יכולת מענה לאותן פניות. יחד עם זאת הנהגנו הדרכות זום פרטניות, בהתאם להוראות שזרמו מב”ל ובהתאם לעדכוני התוכנה שיצאו למשתמשים. עם הזמן הרחבנו את הדרכות הזום להדרכות, טיפים וקיצורי דרך אקטואליים. עוד תוצר של חשיבה בזמן קורונה.
ובנוסף לאתגרים האלה נתקלנו במלחמות סייבר. מאות אתרי תפעול של חברות מכובדות נפרצו לאחרונה, המפורסמת בהם שירביט שעד עתה לא התאוששה. זה חייב אותנו להיערך טוב יותר ולהכניס כלים נוספים להקשחת גישה.

אולי לא עשינו יותר מידי שכן היעדים לשנה זו היו גבוהים יותר.
בכל זאת אסקור בקצרה פעולות נוספות שבוצעו במהלך השנה להקלה על עבודתכם:

בעוקץ פנסיה, פיתחנו עבורכם דו”ח יתרות פיצויים למאזן ואישור מס שנתי על הפקדות מעסיק, יתרות פיצויים לעובד וטופס עזר 161 – כל אלה חשובים מאוד עקב פיטורי עובדים בזמן הזה.
הוספנו קלט למועמד שנקלט לעבודה עם כל המידע על קופותיו של העובד, מבלי להמתין לרשימה של העובד. באמצעות מקש אחד, המעסיק מקבל את פרטי כל הקופות של העובד וחוסך זמן יקר. בנוסף הוספנו אפשרות תשלום לקופות השונות על בסיס הרשאה לחיוב חן מעסיק על סמך קובץ הדיווח. זהו פתרון אדיר למייצגים שיוריד את הצורך בהתעסקות מול לקוחות.
פתחנו מערכת התראות בזמן אמת הפועלת על בסיס אלגוריתם ייחודי שיודעת להתריע על אי קליטת כספים בקופת העובד תוך 7 ימי עסקים מרגע הדיווח !!
מערכת זו מונעת פגיעה בזכויות העובד, החזרת כספים לחשבון המעסיק שלא ע”פ בקשתו ומכתבי חוב .

תרמנו למעסיקים שעובדיהם בבית ואפשרנו במשך חצי שנה לדווח באמצעות האפליקציה OTime על תחילה וסיום העבודה. הוספנו פוליגון (מרחב גאוגרפי) שמאפשר למעסיק להגדיר מהיכן העובד יכול לדווח (מהלקוח, מהבית וכד’).

במכללת טסטמי החלו ללמוד מאות תלמידים קורס חשבי שכר בהצלחה רבה, בעזרת המרצה רו”ח גבי טילינגר. ההצלחה הגיעה. למעשה 100% הצלחה – לנבחנים בפעם הראשונה!
מאות תלמידים ממכללות שונות נעזרים בנו כיום לקראת הבחינה ופתחנו סדרת מרתונים חינם לקהל באמצעות הזום.
למעשה כיום לומדים במכללת טסטמי אלפי תלמידים, בקורסים, השתלמויות וסדנאות שונות. ביניהם לקוחות מוסדיים, עיריות, בתי חולים.
אנחנו היינו כאמור הראשונים ליזום זום, ובכל אירוע נרשמים בממוצע 700 משתתפים!

OKneto – אתר ניוזלטר זה, שאתם קוראים בו שודרג ועתה נשלח לכ 75,000 חשבי שכר, רו”ח, מנהלי כספים, מנהלי משאבי אנוש ומנכ”לים.
למעשה מתווספים מידי יום קוראים נוספים ואחוזי הפתיחה גבוהים במיוחד.

עושים! בכל זאת הצלחנו השנה גם לתרום לקהילה. זו עשייה שאני גאה בה במיוחד. עוקץ פיתחה אפליקציית התנדבות  “עושים” OSIM המאפשרת לתווך בין מתנדבים לבין ארגונים שנעזרים במתנדבים. האפליקציה מאפשרת לכל מתנדב לבחור קטגוריות התנדבות (קשישים, ניצולי שואה, איכות הסביבה וכד’), לבחור זמנים מוגדרים במידה ויש לו זמן פנוי בשעה או יום מוגדרים, ולקבל הודעות על בקשת התנדבות לפי הגדרתו. המתנדב יכול לבחור ולאשר התנדבותו.
אנחנו שמחים שעיריית אשדוד בחרה להשתמש באפליקציה, ללא תמורה, לטובת שירותי חירום וקהילה דווקא בזמן החשוב כל כך. מדברי ראש העיר ד”ר יחיאל לסרי, שנחשף לייחודיות של האפליקציה: “אין זה מפתיע שעיר ההתנדבות של ישראל הוציאה מתוכה גם פעילי חברה והתנדבות שיזמו ובנו כלי עזר כה חשוב לניהול מערך המתנדבים של העיר. זו מתנה נהדרת לעיר ולמתנדבים, שמציעה פלטפורמה טכנולוגית נוחה וזמינה, כך שכל אחד יכול להשתלב ולתרום את חלקו לחוסנה של העיר”.

מגפת הקורונה השפיעה על העולם כולו. אנו יודעים להעריך פעולות שגרתיות שהיינו מתייחסים אליהן כמובן מאליו, כמו מפגשים משפחתיים, חיבוקים, תיאטרון, סרטים, מפגש חברים בבית קפה או אפילו נסיעה לעבודה, שנמנעים מאתנו.

לקוחות יקרים, סגר ראשון, שני ושלישי לא עצרו אותנו מלחשוב עליכם.
עתה כולנו תולים תקווה בחיסון שיאפשר לחזור סוף סוף לשגרת החיים.

אני בטוח שעוד ניזכר בימי הקורונה “העליזים”..

על הכותב

חיים מולכו, מנכ

חיים מולכו, מנכ"ל עוקץ מערכות בע"מ

מנכ"ל חברת עוקץ מערכות בע"מ מיום הקמתה בשנת 1988
מנכ"ל חברת טסטמי
ומנכ"ל משותף בחברת עוקץ פנסיה

www.oketz.co.il