כללי

החתמת נוכחות באמצעות זיהוי ביומטרי קולי – פשוט וקל

admin
מאת admin

madars עובדת של אחד מלקוחותינו –  גן ילדים ידוע –  בקשה מבתה ומחברתה להחתים את שעון הנוכחות במקומה. מדובר על פרצה שעשויה לקרות במקומות עבודה רבים. כיצד ניתן להילחם בתופעה זאת? בכתבה הבאה.

 

מעסיקים עובדים במספר סניפים, בגני ילדים או בבתי ספר? מהיום תוכלו לשפר את רמת דיווח בכדי לקבל דו”ח מהימן ומקיף. הבנקים כבר גילו ממזמן את היתרונות שבזיהוי הקולי בכניסה למערכות הטלפוניות החסויות שלהם בכדי לחסוך הקלדות ולחזק את האבטחה. ומה אתכם?

ידוע כי מקרים שבהם כמה עובדים מדווחים דיווח טלפוני מאותו המכשיר הם בעייתיים ומועדים לפורענות עקב הסיכוי להעביר את קוד ההחתמה בין העובדים.
ישנן כמה דרכים להתמודד ביעילות עם תופעה זאת: שעונים ביומטריים שמותקנים במספר רב של מקומות; מכשיר סלולארי אישי הכולל את המיקום בעת השיחה, ועוד.
פתרונות אלו מיועדים לחברות המעסיקות עובדים רבים, אך לא מעניקים מענה במקרים של חברות קטנות או עובדים ספורים; במקרים ok2gologoשהחברה לא מספקת נייד; או במקרים שבהם לא משתלם להתקין שעון ביומטרי יקר.

 

במקרים אלו קיימים שני פתרונות יעילים:

1.    מכשיר סלולארי פרטי של העובד – סביר כי עובד לא ישאיל את הטלפון הפרטי שלו לשימושו של אחר. בנוסף, יציין נייד זהאת המיקום של העובד בזמן הדיווח בכדי לוודא כי העובד אכן נמצא באזור העבודה.
2.    זיהוי קולי ביומטרי – פתרון שנמצא בימים אלו בהקמה בחברת OK2GO: יאפשר רמת דיוק גבוהה מאוד בנוגע לבקרה מי המחתים מהנייד. העובד יידרש להזין את קולו למערכת עם השימוש הראשון ולחזור על משפט שיוגדר לו. לדוגמה – “קולי הוא הסיסמה שלי למערכת הנוכחות”.
מכאן והלאה במקרים שברשות העובד נייד אישי יידרש העובד בכל דיווח לומר רק את הסיסמה וקולו יאומת מיד, ואילו במקרים שלמכשיר כמה משתמשים יקיש כל עובד את הקוד שלו ואז יאמר את הסיסמה האישית שלו.

אין ספק כי פתרון זה מציב סטנדרט חדש לפתרונות דיווח הנוכחות הקיימים בשוק, במחיר שווה לכל נפש ובתוספת מזערית לעובד לעומת הכדאיות הגבוהה לארגון.

ובהתייחס לדוגמה שניתנה בתחילת הכתבה – במידה וגן הילדים היה מתקין מערכת זיהוי קולי ביומטרי פרצה זאת הייתה נמנעת.

 

בקרוב יוטמע פתרון זה בקרב קהילה שלמה של עובדים בעיריות, מועצות, גני ילדים, אחיות סיעודיות, מרפאות ועוד.

 

 


 

הכותב הינו מנכ”ל OK2GO פתרונות סלולאריים בע”מ, המספקת שעון נוכחות סלולרי לדיווח נוכחות באמצעות הטלפון הנייד –  פתרון פשוט, זול ויעיל לקבלת דיווחי נוכחות ומיקום העובדים בעת ההחתמה כאשר הם בשטח.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למוקד המכירות בטלפון 052-9999990

 

www.ok2go.co.il

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il