דיני עבודה

פיצוי של למעלה מ 100,000 ש”ח לעובדת שפוטרה עקב הריון בזמן מחלה

admin
מאת admin

PsakDinLogo_3בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב הורה לחברת קוסמטיקה שפיטרה עובדת עקב הריון בזמן שלקחה ימי מחלה כדין, לפצותה בלמעלה מ 100,000 ש”ח. להמשך הכתבה…

לפסק הדין בעניין חן גלית נ’ ג’ויה מעבדות לקוסמטיקה בע”מ

לאחר שעבדה כחמישה חודשים כאשת מכירות בחברת קוסמטיקה קיבלה העובדת מכתב פיטורים, בו נכתב כי על אף שהייתה אחת העובדות החשובות שתרמו להישגי החברה, נאלצת החברה לפטרה בשל צמצומים. העובדת טענה, כי מכתב זה הגיע לידיה לאחר שסיפרה למנהל החברה על הריונה, וכי זה אמר לה מפורשות, כי עליו לפטרה מאחר והריונה יגרום לירידת תפקודה בעבודה ורק לאחר שהתחננה אליו והבטיחה לו כי לא תחסיר ימי עבודה, הסכים להשיבה. לטענתה, כעבור זמן משנאלצה להיעדר מעבודתה בשל מחלה, נשלח לה מכתב פיטורים נוסף (בזמן ימי המחלה), כאשר הפעם נכתב בו כי פיטוריה נובעים מחוסר שביעות רצון מעבודתה. לפיכך, הגישה תביעה כנגד החברה לפיצוי בשל פיטוריה עקב הריונה וזכויות נוספות.

מנהל החברה טען, כי פיטורי העובדת נבעו מחוסר שביעות רצון מעבודתה, וכי לאחר מתן מכתב הפיטורים הראשון, אכן ניתנה לה הזדמנות נוספת אך משלא הוכיחה את עצמה, נאלץ לפטרה, וכי טרם פיטוריה כלל לא ידע שהיא בהיריון.

השופטת רוית צדיק קיבלה את התביעה במלואה לאחר שקבעה, כי החברה כשלה מלהוכיח כי העובדת פוטרה עקב חוסר שביעות רצון מעבודתה. נקבע, כי תמוה כיצד בטווח זמן של חודש וחצי בלבד, קיבלה העובדת שני מכתבי פיטורים- כאשר באחד מהם נכתב כי הסיבה לכך היא צמצומים תוך שימת דגש על שביעות הרצון מעבודתה ובשני נכתב, כי עבודתה אינה משביעת רצון ונושא הצמצומים כלל לא מוזכר. עוד נפסק, כי הימנעות החברה מלהביא עדים או ראיות כלשהן שיתמכו בטענתה כי העובדת גרמה לנזקים לחברה עומדת לה לרועץ, וכי לא מקובלת גרסת המנהל, כי כלל לא ידע על ההיריון.

לפיכך נפסק, כי פיטורי העובדת היו מחמת הריונה, וכי פוטרה בעת מחלתה ולמרות שהיו ברשותה ימי מחלה כדין – התנהלות שהינה חסרת תום לב העומדת בניגוד לתכליתו של חוק דמי מחלה, וכי פיטורים אלה נבעו מנסיון החברה להתחמק מחובותיה על פי חוק עבודת נשים ובהם קבלת אישור התמ”ת לפיטורי העובדת.

לפיכך נפסק, כי העובדת זכאית לפיצוי של 103,578 ש”ח בגין פיטוריה בחוסר תום לב, קיזוז דמי מחלה, ימי הודעה מוקדמת, פיצויי פיטורים ודמי אבטלה, וכן לקבלת שכר ממועד הפיטורים עד מועד הלידה ו 60 הימים שלאחר תום חופשת הלידה.

 

* ב”כ התובעת: עו”ד שי שמואל
* ב”כ הנתבעת: עו”ד משה זלצר

 

לפסק הדין בעניין חן גלית נ’ ג’ויה מעבדות לקוסמטיקה בע”מ

למדור דיני עבודה באתר פסק דין


המידע באדיבות אתר PsakDin אתר המשפט הישראלי – דיני עבודה, ביטוח, דיני חוזים ועוד. 

www.psakdin.co.il

.

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il