כללי

טעויות בתלוש – גורם עיקרי לתביעות כלפי המעסיק

admin
מאת admin

tlush-h1על פי פסיקות בבית דין לעבודה ובבתי משפט בשנים האחרונות, יותר ויותר מעסיקים וחשבי שכר נתבעים על טעויות שפגעו בעובדים או ברשויות המס. מניתוח התוצאות עולה כי המעביד, בסופו של דבר, הנפגע העיקרי ונגרם לו נזק כספי רב.

על פי פסיקות בבית דין לעבודה ובבתי משפט בשנים האחרונות, יותר ויותר מעסיקים וחשבי שכר נתבעים על טעויות שפגעו בעובדים או ברשויות המס. מניתוח התוצאות עולה כי המעביד, בסופו של דבר, הנפגע העיקרי ונגרם לו נזק כספי רב. לעיתים הנזק בלתי ניתן לתיקון, זאת כתוצאה מטעויות הנובעות מחוסר ידע עדכני.

קורס חשבי שכר מספק הכשרה רלוונטית ומספקת להתמודדות עם בעיות אלו ומעניק סטנדרט אחיד וגבוה למקצוע מרכזי זה. מדובר על קורס ממוקד ופרקטי המבוקש מאוד בשוק העבודה.

חישוב מוטעה של פיצויי פיטורים, ימי מחלה או דמי הבראה, סיווג שגוי של קופות גמל או קרנות פנסיה לצורך זיכוי במס, וגבייה לא נכונה של דמי ביטוח הם רק חלק מהטעויות שחשב השכר או הפונרציה המחשבת את תלוש המשכורת יכולה ליצור. טעויות אלו “עולות ביוקר” למעסיק, בין אם מדובר על בזבוז זמן ומשאבים לתיקון הטעות או אפליו התמודדות עם תביעת של העובד. מכאן, שחברה השמה דגש על עבודה נכונה וחוקית בניהול הכספים והפקת המשכורות חייבת לדאוג לגורם מקצועי ביותר אשר יבצע את חישובי השכר.

מסקר שערכה עוקץ מערכות בשנת 2007 התגלו תוצאות חמורות:

היקץ הטעויות עולה על שליש מתלושי השכר. סכום הטעויות נע סביב עשרות שקלים ועד מאות שקלים לתלוש שכר אחד בחודש! המפסיד העיקרי הינו העסק שבדר”כ אינה מפוצה על טעויות אלו.

קורסים והכשרות מקצועיות עשויים פעמים רבות להעניק את הערך המוסף החסר בלימודים אקדמיים בכדי להשתלב בתפקידי מפתח נכספים, כגון חשבות שכר. לא די להחזיק בתואר של מנהל חשבונות על מנת להתמודד עם בעיות שונות בתחום המיסוי, ביטוח לאומי ודיני עבודה המחייבות הבנה מעמיקה בחומר – זהו תפקידו של חשב השכר. בנוסף לנושאים אלו, אחראי חשב השכר על קרנות השתלמות, ביטוח מנהלים והפרשות שונות לעובדים, כך גם כל הטיפול הקשור בחופשות לידה, מילואים, חופשות, וכ”ו.

הקורס מיועד לעובדים בתחום הכספים, כגון מנהלי חשבונות ומעוניין להרחיב את ידיעותיו, להעמיק את ידיעותיו ולהתמקד בתחום דיני העבודה וזכויות עובדים ולקדם את מסלול הקריירה שלו. כמו כן, הוא מתאים למי שכבר עוסק בחשבות שכר אך חסר ידע עדכני המהותי לביצוע עבודתו על הצד הטוב ביותר.

חשוב לציין שקורס מקיף ללא השתלמות קבועה בעדכוני מס וחקיקה מגדיל שוב את הפערים ועלול לגרום גם הוא לנזקים כספיים.

קורס חשבי שכר שם דגש על התכנים הבאים: מיסוי,הכנסות פטורות ממס, מס שכר ומס מעסיקים, , נותני שירותים שאינם שכירים, ניכויי מס, הליכי שומה וגבייה, עדכוני חקיקה, ועוד נושאים הרלוונטים לעבודה היומיומית של חשב השכר.


עוקץ מערכות פותחת קורס חשבי שכר בתאריך 27.6.2011 עקב הביקוש וההצלחה של המחזורים הקודמים, תחת פיקוח צמוד של הלשכה המרכזית לרו”ח.

לפרטים והרשמה – 073-2295500

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il