דיני עבודה

החזר הוצאות נסיעה לאחר הרפורמה בתחבורה הציבורית

לאיזה החזר הוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית בעקבות הרפורמה בתחבורה הציבורית, העובד יהיה זכאי?

 רפורמה “דרך שווה” בתחבורה ציבורית, שבמרכזה עומד שינוי תעריפי התחבורה הציבורית ברחבי הארץ, נכנסה לתוקף ביום  1/8/2022.

הרפורמה החדשה מבטלת את כל תעריפי הנסיעה שהיו משתנים מעיר לעיר וקובעת מחיר אחיד לנסיעות בהתאם למרחק הנסיעה (עד 15 ק”מ, בין 15 ק”מ ל- 40 ק”מ וכן הלאה).  בנוסף, הרפורמה מעניקה תעריפי נסיעה מוזלים למי שגרים באזורי פריפריה, בנגב ובגליל, ובעצם בכל מקום שאינו בשלושת המטרופולינים הגדולים.

כמו כן, הרפורמה מבטלת את מה שהכרנו בתור “חודשי חודשי” ו “חודשי שבועי”,. כך שמעתה ניתן לרכוש מנוי “חודשי אזורי” ו- “חודשי ארצי”.

“חודשי אזורי” מקנה נסיעה בתחבורה ציבורית לכל יעד בתוך אזורים נבחרים בעלות חודשית קבועה,

ו-“חודשי ארצי”, המקנה נסיעה לכל מקום בישראל (למעט אילת) בעלות חודשית קבועה.

עד לרפורמה, נהגו מעסיקים לחשב החזר נסיעה יומי לעובד בהתאם ל”חופשי חודשי”. אך בעקבות הרפורמה “דרך שווה – נקבעו תעריפי נסיעה שונים (לפי מרחקים כאמור) ומעסיקים יידרשו לחישוב חדש של עלות ההחזר היומי עבור עובדיהם. 

* אחת מהבעיות של הרפורמה כלפי העובדים , היא, למשל, שעד הרפורמה החזרי ההוצאות על נסיעות עמדו על הסכום המינימלי שהעובד נדרש לו כדי להתנייד למקום עבודתו. אותם החזרים כללו גם את שירותי הרכבת. אלא שכעת, עם כניסת הרפורמה לתוקף, המעסיקים יוכלו לשלם לעובדים את הסכום המינימלי לחופשי ארצי – 225 שקלים בחודש, לא כולל את תוספת הרכבת. כלומר , עובד מאזור בנימינה, לדוגמה, שירצה להשתמש ברכבת למקום עבודתו בתל אביב, ייאלץ לשלם 610 שקלים – אבל בהחזרי הנסיעות יקבל רק 225 שקלים (בהתאם למחירים שפורסמו ברפורמה) 

 המידע האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או תחליף לייעוץ משפטי מצדה של חברת חשב מערכות מידע (2012) בע”מ

על הכותב

חשב עבודה ושכר

חשב עבודה ושכר

http://www.heshevavoda.co.il