דיני עבודה

בית הדין לעבודה פסק פיצוי בסך 15,000 ₪ בגין אי מסירת תלושי שכר כדין לעובד

בפסק דין אשר ניתן לאחרונה ע”י בית הדין האזורי לעבודה, נדונה תביעת עובד, בין היתר, לקבלת פיצוי בגין אי מסירת תלושי שכר כדין. העובד הלין בתביעתו על פגמים משני הסוגים הקיימים: הן אי מסירת התלושים והן ציון נתונים שגויים בתלושים שהונפקו.

סעיף 26א לחוק הגנת השכר, תשי”ח-1958, קובע כי אם מצא בית הדין לעבודה כי המעסיק לא מסר לעובדו, ביודעין, תלוש שכר במועד, או כי המעסיק מסר לעובד, ביודעין, תלוש שכר שלא נכללים בו פרטי השכר ששולם לעובד, כולם או חלקם, רשאי הוא לפסוק לעובד פיצויים שאינם תלויים בנזק בשל כל תלוש שכר שלגביו פעל המעסיק כאמור, בסכום שלא יעלה על 5,000 ₪ (ואולם הוא רשאי, מטעמים מיוחדים שיירשמו, לפסוק פיצוי בסכום אחר).

בית הדין קבע בפסיקתו כי חוק הגנת השכר קובע כי על המעסיק למסור לעובד תלוש שכר הכולל את הפרטים המפורטים בחוק, כאשר במידה והוא לא פעל כאמור, ניתן להטיל עליו חויב כספי. המטרה של הסעיף היא למנוע מצב בו תלוש השכר מטעה את העובד, בין אם על ידי השמטת פרטים ובין אם על ידי אי מסירת התלוש כלל, ובכך מונע מהעובד להבין בזמן אמת כי זכויותיו נפגעות.

העובד הלין בתביעתו על פגמים משני הסוגים הקיימים: הן אי מסירת התלושים והן ציון נתונים שגויים בתלושים שהונפקו.

אשר לטענה בדבר אי מסירת התלושים – המעסיק העיד כי תלושי השכר נשמרו בתיקייה ייעודית וכי כל עובד שרצה לראות את התלוש יכול היה להגיע ולקחת. בית הדין קבע כי קיימת חובה על המעסיק למסור אקטיבית את תלוש השכר לכל עובד, מבלי שהאחרון יצטרך לבקש זאת.

אשר ליתר הטענות המתייחסות לפגמים שנפלו בנתונים המצוינים בתלושי השכר, נקבע כי תלוש השכר לא שיקף את מלוא השכר שקיבל העובד, תוך יצירת הטעיה חמורה וקושי במיצוי זכויותיו כעובד.

לאור האמור, בית הדין קיבל את התביעה במלואה בגין רכיב זה וחייב את המעסיק בתשלום פיצוי בסכום של 15,000 ₪ בגין אי מסירת תלושי שכר כדין.

חשוב לוודא כי תלושי השכר במקום העבודה נמסרים לעובדים במועד וכן לוודא כי הם עומדים בדרישות חוק הגנת השכר.

 סעש 23383-09-18 אוסאמה אבו ג’בל נ’ ש.מ מעייני הגולן לבניה בע”מ, ניתן ביום 12/1/22.

יובהר כי האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי ואינו מהווה המלצה לנקיטת הליכים כאלה או אחרים או להימנעות מהם.

_______________________________________________

עוקץ מערכות: בעלות של 1 ש”ח לעובד, תוכלו לשלוח תלוש שכר במייל,
באופן חסוי ומאובטח. למידע נוסף >>

על הכותב

עו

עו"ד ונוטריונית עדי ביבר לקואה

עוסקת בתחום דיני העבודה, מייצגת ומלווה מעסיקים.

שותפה ובעלים של משרד עורכי הדין ביבר לקואה חייקין הררי
http://www.biber-law.co.il

עו"ד ביבר לקואה לא ייצגה בתיק המוזכר במאמר הנ"ל.