פנסיה וגמל

מבנה אחיד- דגשים לקראת כניסת גרסה 3 ומבט כללי לקראת השלב הבא יוני 2021 :

ב 21/02/2021 תיכנס סוף סוף גרסה 3 בדיווח האחיד (כל עוד לא יהיה שינוי ברגע האחרון), השינוי החשוב שיחול בתאריך זה יכול לתרום לחלקכם באופן הדיווח.

אמצעי תשלום :

הרשאה לחיוב חשבון של מעסיק על סמך קובץ דיווח אחיד שהועבר לגוף מוסדי- להבדיל ממה שהיה קיים עד היום “הוראת קבע” ( ירד כל חודש תשלום קבוע ללא קשר לדיווח שבוצע כל חודש ) בקוד אמצעי תשלום ” הרשאה לחיוב חשבון המעסיק על סמך קובץ הדיווח שהועבר לגוף המוסדי ” הקופה תחייב כל חודש את חשבון המעסיק רק בהתאם לסכום הדיווח שהמעסיק דיווח באותו חודש , כלומר אם לדוגמה בחודש מסוים כל העובדים שנמצאים בקופה “מגדל ביטוח ” היו בחופשה ללא תשלום ולכן בקובץ הדיווח דווח להם בשדה “סטאטוס עובד בחודש משכורת ” חופשה ללא תשלום וסה”כ סכום ההפרשה לקופה הנ”ל היה 0 אזי הקופה לא תבצע גביה מחשבון המעסיק באותו חודש .

למי זה מתאים ? מתאים מאד למעסיקים קטנים אשר פועלים באמצעות מייצגים ( משרד רו”ח/יועצי מס ) כך במקום שהמייצג ימתין לביצוע התשלום ע”י המעסיק ואז יפיק את קובץ הדיווח מתוכנת השכר שחייב לכלול ( תאריך ערך הפקדה לקופה ואסמכתא ) המייצג אינו תלוי כבר בשני הנתונים הנ”ל

מונע טעויות כגון תשלום לחשבון לא נכון

איך מקימים הרשאה לחיוב חשבון :

ביצוע התקשרות מול הקופה בהסכם על מתן הראשה לחיוב חשבון על בסיס הקובץ ( עוקץ פנסיה מטפלת עבורכם מול הקופות השונות )

חיוב חשבון המעסיק ע”פ קובץ הדיווח יתבצע לכל היותר , בתוך שני ימי עסקים מהמועד שבו התקבל הדיווח

היזון מסכם:

בקוד אמצעי תשלום זה הקופה תהיה רשאית בתחילה לדווח עבור רשומה שנקלטה אך ככל שהקופה מצאה כי ההרשאה הנ”ל לא אושרה ע” הבנק , הקופה תהיה רשאית לשנות לסטטוס : בטיפול יצרן או הועבר לטיפול מעסיק

מה מצפה לנו ביוני 2021:

  • כניסה לתוקף של ממשק מעסיקים גרסה 4 ואופן הפקדת תשלומים
  • היזון חוזר ראשוני מועבר בתוך דקה
  • היזון חוזר מסכם מועבר בתוך 3 ימי עסקים
  • השלמת הטיפול ברשומות מתבצע בתוך 5 ימי עסקים

על כל אלה ארחיב במאמרים הבאים

חשוב!! לקראת סוף חודש הבא הקופות יתחילו להפיק אישור מס על הפקדות מעסיק בגין שנת 2020 , לקוחות עוקץ פנסיה יכולים להגיש בקשה באזור האישי שלהם בפורטל עוקץ פנסיה ולקבל אותם ישר ברגע שיופקו ע”י הקופות ( חסכון של זמן וטעויות )

שתהיה לכולנו שנה של בריאות ועשייה !

על הכותב

ירון הרן, מנכ

ירון הרן, מנכ"ל עוקץ פנסיה

www.ok-pension.co.il
073-2295599