דיני עבודה

אפליית נשים ואימהות עובדות

admin
מאת admin

datafax-sמשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה פרסם ביום 11.6.2012 הודעה בדבר הגשת תביעה על-ידי נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה נגד “אולפני הבירה”, בגין אפלית נשים ואימהות עובדות.

 

נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה במשרד התמ”ת הגישה תביעה תקדימית למתן צו כללי, בה מתבקש בית-הדין האזורי לעבודה לחייב את חברת JCS – אולפני הבירה ירושלים בע”מ, ליצור תכנית להטמעת שוויון, באופן שיבטיח את שילובן של נשים ואימהות עובדות בחברה, תוך הסרת חסמים ותיקון פערי שכר, הקיימים, לכאורה, ומהווים חשש לאפליה על רקע אימהות וכנגד נשים בחברה.

בעקבות פניות של עובדות, ערכה נציבות השוויון בירור עם חברת JCS ובדקה את נתוני שכר העובדים והעובדות, במטרה לבדוק חשדות לפערי שכר בין נשים לגברים, בניגוד להוראות חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה וחוק שכר שווה לעובדת ולעובד.

מדוח הבדיקה עולה, כי נמצאו, לכאורה, פערי שכר בלתי מוסברים בין עובדות לעובדים בחברה. עוד עולה מכתב התביעה, כי במהלך 8 שנים (2003-2010) התקבלו לעבודה בחטיבת החדשות של החברה רק 2 אימהות בלבד מתוך 131 עובדים שהתקבלו לעבודה בשנים אלה. בנוסף, עולה מכתב התביעה, כי בשנים אלה חלה ירידה של 76% במספר הנשים המועסקות בחטיבת החדשות בחברה.

נציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה טוענת בכתב התביעה, כי חברת JCS נקטה במדיניות מפלה המדירה באופן שיטתי את העסקתן וקידומן של נשים עובדות וביתר שאת אימהות לילדים קטנים. הדרה זו באה לידי ביטוי בפיטורי עובדות בשל אימהותן, פגיעה בתנאי העסקתן ושכרן ואי קבלה לעבודה של אימהות.

לדברי נציבת שוויון ההזדמנויות בעבודה: “אני רואה בהגשת תביעה זו חשיבות רבה לקידום זכויותיהן של נשים בשוק העבודה. חוק שוויון ההזדמנויות בעבודה נועד למנוע מצבים של אפלית נשים ולקדם שוויון מגדרי בשוק העבודה. תיק זה מעלה סוגיות מהותיות של חלוקת אחריות הורית ומבנה שוק העבודה, שמנציח אפליה של אימהות. כולי תקווה כי תיק זה הוא צעד ראשון בשיח החשוב הזה”.


הכתבה באדיבות דטהפקס, מרכז המידע הישראלי, ליחסי עבודה, שכר וחישובים.
www.datafax.co.il

 

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il