פנסיה וגמל

פורשים על הנייר! סבא וסבתא out הורים לנכדים in

admin
מאת admin

hovav_ran-sלפני שנים היה ברור לכולם, שכשיום הפרישה יגיע, הם יוכלו ליהנות מכספי החיסכון שלהם, לשבת על הכורסא ולקבל את הנכדים ברננה, ליהנות מעצמאות הילדים, ולספר בפרלמנט החברים.. כן כן היו היו כאלה אנשים, גילם היה 65 ובכיסם היו בעיקר סוכריות והפתעות לנכדים, מצוידים במנוי להצגה טובה, ובעיקר בפנסיה בטוחה…


אז מה קרה שהפרישה הלכה והתרחקה? כיצד קרה שלאחר שההורים גידלו את הילדים לפתע מוצאים את עצמם מגדלים את הנכדים. מוסדות שהם “עמותות משפחתיות”, אביא לכם כעת מספר סיבות ממשיות אודות היעלמותה של הפרישה והמציאות החדשה שאתם תהיו בה.

 

 

להלן הסיבות להיעלמותה של הפרישה:  

ערפל בחיסכון הפנסיוני:
אי וודאות=היעדר יכולת לתכנן תכנון ארוך טווח, כל החסכונות הפנסיוניים תלויים בשיעור התשואה שתשיג הקרן בהשקעות, הפרדוקס שאתם יכולים לחסוך בכל חודש אלפי שקלים ובשנה אחת בגלל תשואות שליליות להגיע למצב שכאילו ולא הפקדתם דבר, מדהים!. 
פופוליזם חקיקתי: 
שני עשורים של חקיקה בתחומי החיסכון ארוך הטווח הרעו את מצבם של החוסכים, ראו  את תיקון 3 בו נקבע כי החל מ- 1/2008 כל ההפקדות הם לקצבה תחת חקיקה זו נוצרו כל מיני חסכונות פנסיוניים דוגמת: קופה לא משלמת, (קופות גמל שהכרנו), רגע אם המחוקק מתוך “דאגה” רצה שכולנו נפקיד לקצבה אז מה זו בדיוק החיה הזו “קופה לא משלמת”?, מדוע יש להפקיד בתחנת מעבר כדי להגיע בסופו של יום לקופה משלמת?, ומדוע זה כך?: פשוט מאוד, המדינה לא מוכנה לשריין לכם מקדם קצבה מובטח לחיסכון הפנסיוני, בינתיים הכספים הללו משחקים “בקזינו הפנסיוני” וכאשר אתם תגיעו לגיל פרישה פתאום תגלו שהיה כבר כדאי לקנות חנות בשכונה ולקבל שכר דירה מאשר להפקיד לקופה, יש להעלים את הקופות הלא משלמות או לחילופין לאפשר לקבל מקדמי קצבה מובטחים לחוסך, או מי שירצה להגדיל את תשלומי הביטוח לאומי כדי לקבל קצבת זקנה מוגדלת. 
ילדים זה שמחה, הגוזלים שלכם לא עוזבים את הקן: 
לפני המהפכה התעשייתית אדם הביא לעולם ילדים כדי שיעזרו בפרנסת המשפחה יהיו כשוליה. לאחר המהפכה התעשייתית היה פחות ופחות צורך בידיים עובדות והחלו להשקיע בדור הצעיר בלימודים ולהכשירו לחיים האמתיים, היום? הליך גידול הילדים בעצם לא נגמר, הסבא וסבתא של היום הם הורים לנכדים, מגדלים את הילדים ואת הילדים של הילדים, אני חי זאת בכל יום כאשר אני רואה את הפורשים שלי מנהלים צהרונים, מחלקים מענקים, ושיהיה ברור הילדים עובדים, אז מה קרה? יוקר המחייה, הדרת רגליה של המדינה שהביאה לוואקום אליו נכנסו ההורים בעזרה לרכוש דירות, העזתי ואמרתי בתוכנית שלי ברדיו כי בעוד עשור מהיום אם לא נראה שינוי המשפחות יחיו בקומונות משפחתיות, תארו לכם סבא וסבתא הגרים בראשון לציון ויש להם נכדים בתל אביב, רמת גן ונס ציונה, כמה הוצאות דלק יהיו להם רק מהסבבים בכל שבוע כדי לעזור לילדים, כבר יהיה זול יותר לגור כולם במקום אחד. 
ריבית: 
אחד היעדים של הריבית הוא פיצוי על יוקר המחיה והשחיקה של הכסף שלנו בתנאי אינפלציה, אדם עבד והצליח לחסוך כ- 100,000 ₪ אם לא ישקיע ויניח אותו במרתפי הבית ברור כי ערכו של הכסף ילך ויישחק עם השנים, נניח שהייתה אינפלציה 2% לכל שנה בתוך 10 שנים מהיום, אם לא השקיע הפסיד 20% מערכו ויותר, ריבית היא לא Pleasure, ריבית היא הדרך לשמור ולפצות על שחיקה עתידית על כספים שחסכנו המצב בשנים האחרונות, וזה יימשך כך עוד זמן רב שהריבית שאנו מקבלים את הכספים שלנו תהיה נמוכה מאוד, יתרה המדינה בחרה להיות שותפה בכירה ברווחים שלנו תוך כדי מיסוי הרווח. העדר היכולת של החוסכים לקבל ריבית הוגנת גורמת לכך שהכספים נשחקים  עם השנים ומחייבת אותם בתקופת עבודה ארוכה יותר כדי לפצות על ירידת ערך החסכונות. לידיעה בעשור האחרון התשואה הממוצעת בשוק ההון הייתה 2.6% ובכמה עלו ההוצאות שלכם? 
סגנון חיים:
הטבע האנושי, הדשא של השכן ירוק יותר, גורם לנו להוציא כסף על הדברים הטובים בחיים. סגנון החיים הולך ועולה ואיתם ההוצאות, צא ולמד בכיתה: ימי הולדת הפכו להפקה, כולם מטפסים על הרים, כולם מגלים את כל קצוות העולם, כולם משלמים: מכוניות, טלפונים, אפל מעדכנת את הסמרטפונים הרבה יותר מהר ממה שהמשכורות מתעדכנות, כך נוצר מצב שבו ההוצאות רק ממשיכות ועולות. בהרצאות שלי אני אומר כי ההשקעה הכי טובה שתעשה היא ניהול התקציב שלך. 
קצב גידול המשרות:
כאשר הכלכלה מתרחבת איתה אמורה להתרחב גם ההיצע של המשרות שהמשק מציע, זה לא קורה כאן! ישנה עקשנותו של הדור הבוגר לא לפרוש בשל הקשיים שתיארתי, ולכן הדור הצעיר יותר לא יכול לתפוס את תפקידו, זו בדיוק הסיבה בעטיה הדור הצעיר מתחיל היום לעבוד מאוחר יותר ממה שהחלו הוריו, הוא יזדקק לנס מאחר והוא יידרש לחסוך סכומי כסף גדולים בחיסכון הפנסיוני שלו כדי לקבל את אותה הפנסיה שהוריו קבלו. משימה בלתי אפשרית!. 
חיים יותר ומשלמים יותר: 
נכון! תוחלת החיים הולכת ועולה אך תגידו לי מי בפעם האחרונה ראה בחור צעיר בן 90 משחק תופסת? או גולש במגלשי הסקי? לא נעים אך זו המציאות, סביר יותר כי תמצאו אותו במקום סיעודי נזקק לתמיכה ולעזרה, ואיפה המדינה? מתחבאת מאחורי עץ גדול. אם לא יהיה לכם ביטוח בריאות וביטוח סיעודי שעלותו כמשכנתא ממוצעת לזוג צעיר, גם ספר תהילים לא יעזור לכם. 
גיל הפרישה:
המגמה ברורה, גלגל ההצלה של תוכניות הפנסיה והביטוח לאומי, העלאת גיל הפרישה, העלאה כזו אינה סימן כי נפרוש מאוחר יותר, אלא כדי לגרום לכל תוכניות הפנסיה והביטוח לאומי לממן את הגירעונות, לגבות יותר ולשלם פחות. תמונת מצב הנוכחית היא כי מרבית הפורשים אינם פורשים בגיל הפרישה ולכן, הם חייבים לממן את התקופה שבין גילם לבין גיל הפרישה מחסכונותיהם שלהם. תכינו כסף והרבה כסף. 
סינדרום הטיטאניק:
הטיטאניק לא טבעה, מי שהטביע אותה היה הקברניט בקוקפיט, ישראל חייבת הייתה להתחיל בהקמה מחדש של החזון הפנסיוני תוכנית ל- 100 שנים הבאות רפורמות שרק מעטים האנשים יוכלו לפרש ולחיות בכבוד. כל מה שנעשה כאן הוא מעשה טייחות, העברת תפוח האדמה הלוהט מדור לדור, יהיה דור והוא כבר כאן שלא יוכל להעבירו הלאה וזה יכאב מאוד. 

תתחילו ותכננו את עתידכם הכלכלי בפרישה, ואפשר לעשות זאת למטרה: “חירות כלכלית בפרישה”.


 

עותק מקור: פורשים על הנייר! סבא וסבתא OUT הורים לנכדים in

קרדיט כותב: רן חובב מומחה למיסוי ופרישה

 

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il