דיני עבודה

אופן תשלום שכר העבודה

admin
מאת admin

hilaporat-sהילה החלה לעבוד במשרד הפקות כמנהלת ארועים. במשרד ההפקות נהוג כי המשכורות משולמות ב-9 לכל חודש בשיק שניתן לכל עובד. בחודש מסוים, הילה ביקשה ממעבידה כי יתן את שיק המשכורת שלה לחברתה, שעובדת במשרד אחר באותו בנין משרדים, שכן ב-9 לחודש היא לא תוכל להגיע למשרד. האם ישנה בעייתיות כלשהי בהסדר זה?

הילה פורת, עו”ד, משיבה:
סעיף 6 לחוק הגנת השכר, התשי”ח-1958 (להלן – החוק), קובע כי את השכר יש לשלם במישרין לידי העובד, אבל אם הורה על כך העובד בכתב, מותר לשלם לו באמצעות בן זוגו, הוריו, ילדיו, חבר לעבודה, קיבוץ שהעובד חבר בו, בנק, לשכת שירות התעסוקה או תאגיד שאושר כמפורט בחוק.  בית הדין לעבודה פסק, כי אין לשלם את משכורת העובד לשליח שלא נזכר בחוק (לדוגמא, חבר שאינו חבר לעבודה), אפילו אם העובד הורה על כך בכתב (דב”ע מא/16-2 אברהם טחן נ. עירית פתח תקווה, לא פורסם).  כלומר, על המעביד להזהר ולהקפיד לשלם את השכר אך ורק לעובד עצמו, או למי שהעובד רשאי להסמיכו לקבל תשלום בעבורו בהתאם לרשימה שבחוק.


 

המאמר באדיבות עו”ד הילה פורת, מנהלת ובעלת משרד עורכי דין הילה פורת ושות’ המתמחה במתן שירותים משפטיים מגוונים למעסיקים בתחום דיני העבודה, מנהלת הפורטל “עולם העבודה” ומחברת הספרים : “דיני עבודה – המדריך המלא” ו-“חוזים והסכמים בדיני עבודה”.לאתר האינטרנט של עו”ד הילה פורת: http://www.hilaporat.co.il

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il