פנסיה וגמל

“עוז לתמורה” – השינויים שיבואו לידי ביטוי בפנסיה ובגמל

admin
מאת admin

rfishman-sאחרי משא ומתן במהלך שנים רבות נחתמה רפורמת “עוז לתמורה”. לדעת יו”ר ארגון המורים רן ארז, אשר הוביל את הרפורמה, היא מבטאת תפנית בכל הקשור לשיפור מעמד המורים בישראל שיוביל בתורו לשיפור של כל מערכת החינוך. הרפורמה תיצור שינויים אשר יבואו לידי ביטוי גם בכל הקשור לשעות העבודה, פנסיה וגמל – על כך בכתבה הבאה. להלן עיקרי הרפורמה:

1. מבנה שבוע עבודה:

שבוע עבודה של מורה יהיה בן 40 שעות לפי הרכב הבא:

           שעות הוראה פרונטאלית          24          
  שעות פרטניות 6
שעות תומכות הוראה (*)  10
סה”כ 40

(*) ישיבות עבודה, השתלמויות צוותיות, שיחות עם הורים והכנת חומרי הוראה, בדיקת עבודות ומבחנים. תוספת למורה אם ותוספת שעות גיל ימשיכו לחול בשינוים מסויימים על מרכיב שעות הוראה פרונטאלית .

לא ניתן יהיה להעסיק מורים בהיקף משרה העולה על 100% למעט מורים למקצועות הנדרשים בהם קיים מחסור, כפי שייקבע ע”י משרד החינוך. למורים אלה ניתן יהיה לתת תוספת של עד  10 ש”ש הוראה פרונטאלית בלבד, ללא תוספת שעות תומכי הוראה או שעות פרטניות, עד להיקף משרה של 125%.

2. תוספת עוז לתמורה

המורים יקבלו תוספת “עוז לתמורה” בשיעור 42% אשר תחושב על שכר משולב + תוספת 2001 + תוספת 2008. בנוסף יוגדל הערך השקלי של תוספות 87 ו-94 . ( תגבור הוראה והסכם מסגרת).

3. גמולים לבעלי תפקידים

הרפורמה מגדירה מחדש גמולים שעתיים ואחוזיים לבעלי תפקידים שונים. השינוים העיקריים יחולו לגבי:

•    סגן מנהל בית ספר
•    רכז שכבה
•    רכז התאמות ללמידה והיבחנות בבחינות הבגרות
•    רכזי מקצוע
•    רכז מדידה והערכה

השעות שיוקצו לבעלי תפקידים אלה יהיו בהתאם להנחיות הרפורמה, יובאו על חשבון שעות הוראה פרונטאלית בתנאי ששעות הוראה פרונטאלית לא יפחתו מ-9 ש”ש לסגן מנהל, 8 ש”ש ליועץ חינוכי ו-12 ש”ש לכל בעל תפקיד אחר.

4. גמולי השתלמות

מספר יחידות השתלמות המזכות בגמול יוגדל ל-18 ( במקום 16 היום)  וזאת בנוסף לגמול כפל תואר.

 

5. דרגות קידום

למורה המועסק בתנאי הרפורמה תינתן האפשרות לצבור נקודות זכות אשר יזכו אותו בתוספת דרגת קידום על השכר המשולב.

 

6. מנהלי בתי ספר

בסיס משרה של מנהלי בית ספר יהיה 40 ש”ש בהיקף משרה של 100%. מנהל בית הספר המכהן בבית ספר בו מיושמת הרפורמה יועסק בהיקף משרה של 100% בלבד ולא מעבר לכך , לרבות מנהלים שהועסקו בהיקף משרה העולה על 100% ערב הרפורמה. מנהל קיים, המכהן בבית ספר בו מיושמת הרפורמה, יהי זכאי לתוספת שכר בשיעור של 50%. מנהל בחדש יהיה זכאי לגמול ניהול בהתאם לרמת המורכבות אשר תיקבע לבית הספר אותו הוא מנהל.

 


הכותב הינו בעל משרד רו”ח המעניק ייעוץ בנושא שכר עובדי הוראה לעשרות גופים וייצוגם מול ביקורת משרד החינוך. באתר המשרד מתפרסמים חוזרים שונים בנושאים הקשורים בתקציבי חינוך ושכר עובדי הוראה .  www.fishmancpa.co.il

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il