פנסיה וגמל

האחים קחטן חויבו לשלם למגדל חוב בסך של 500 אלף שקל בגין אי העברת הפרשות סוציאליות לעובדים

admin
מאת admin

anetבית הדין לעבודה בחיפה קיבל את תביעת חברת הביטוח מגדל ופסק כי האחים קחטן, בעלי חברת מן תעשיות, יישאו באופן אישי בחוב על סך כ – 500 אלף שקלים לחברת הביטוח, בגין אי העברת כספי הפרשות סוציאליות של עובדי החברה.

חברת הביטוח “מגדל מקפת” טענה באמצעות משרד עורכי-הדין ארנון שגב ושות’, כי “מן תעשיות מזון והשקעות” נמנעת זה זמן רב מלהעביר כספי הפרשות סוציאליות של עובדיה, תוך שהיא מנכה כספים אלו משכרם, באופן מתמשך ובניגוד לחוק. מחדל זה מעורר חשד לעבירות פליליות ובהן תרמית, גזל ומשלוח יד בכספי העובדים. קרן ההשתלמות עותרת להרים את מסך התאגדותה של מן ולחייב את בעלי המניות והמנהלים עצמם, ובהם מאיר, אליהו ועזרא קחטן, שהחזיקו בזמנים שבהם עוסקת התביעה בגרעין השליטה בחברה, לשלם מכיסם את חוב ההפרשות הסוציאליות שנוצר. בנוסף על כך, מגדל תובעת שורה של חברי דירקטוריון שכיהנו בזמנים הרלוונטיים ב”מן” ולא דאגו להעברת ההפרשות הסוציאליות לעובדים. .

מהמסמכים שהגישה התביעה לבית המשפט, עלה כי לכאורה שלחה “חברת מן תעשיות מזון והשקעות” את ידה לכספי עובדיה באופן מגמתי ומתמשך. מדובר בזלזול מופגן בהוראות חוק הגנת השכר, הקובע סנקציה פלילית חמורה על הפרות כאלה.

בחודש בפברואר 2008 הוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה בקשה כתב תביעה מתוקן ובו היא מבקשת לחייב באופן אישי בעלי מניות, נושאי משרות ודירקטורים בחברת “מן תעשיות מזון והשקעות בע”מ”, ובהם אליהו, מאיר ועזרא קחטן, בפירעון חוב הנובע מאי-העברת כספי הפרשות סוציאליות.

 

לצפייה בפס”ד המלא לחצו כאן.

 

{attachments}

 

 


 

המאמר באדיבות ANET – פורטל הביטוח והפנסיה.    http://www.anet.co.il

 

פס”ד באדיבות דטהפקס – מרכז המידע הישראלי ליחסי עבודה, שכר וחישובים. .www.datafax.co.il

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il