פנסיה וגמל

רשות המסים תקנוס מעסיקים שיחליפו את קופות הגמל של עובדים חדשים ללא אישור

admin
מאת admin

calcalistחוזר של רשות המסים שנכנס היום לתוקפו מסדיר את נושא העברת קופות הגמל של העובדים. למעסיקים יינתן חלון של 6 חודשים להסדרת המעבר ללא הפעלת סנקציות.

מעסיקים צפויים לסנקציות אם יעבירו עובדים קופות גמל ללא אישור של רשות המסים. כך קובע חוזר חדש של הרשות שייכנס לתוקפו היום.

עד היום, על מנת שהעובדים יוכלו ליהנות מפיצויים שייחשבו על כלל תקופת העסקתם, הן אצל המעביד המעביר והן אצל המעביד החדש, היה על המעסיק המעביר לפנות לרשויות המס לצורך קבלת אישור. משמעות האישור הייתה כי תקופת העבודה אצל המעסיק הקודם תיחשב לצורך חישוב תקופת העבודה המלאה, כך שבמועד המעבר למעביד החדש לא יחול אירוע מס בידי העובדים בגין הפיצויים המגיעים להם והמעביד המעביר לא יהיה חייב מצידו בניכוי מס במקור בעת ההעברה. מהלך זה מכונה “רצף מעסיקים”.

לדברי עו”ד יום טוב אבדי, מנהל תחום קופות גמל בחטיבת המס בפרימת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר, מהלך זה אמנם הופיע בסעיף קצר בפקודת מס הכנסה, אולם הייתה נהוגה “תורה שבעל פה”. לדבריו, בחודש מאי 2011 הופץ נושא זה לראשונה בצורת חוזר: “בחוזר מובהרים הכללים בהם ניתן יהיה לפנות לקבלת אישור רשות המיסים לבצע רצף מעסיקים כאמור, ואף צוין באופן רשמי כי על המעסיקים שלא יקבלו אישור יוטלו סנקציות, שמתבטאות בתשלום ריבית והפרשי הצמדה על מס הניכויים שהיה אמור להיות משולם ממועד ההעברה המקורי ועד למועד קבלת האישור מפקיד השומה, או עד למועד תשלום הפיצויים בפועל לעובד”.

לדבריו, “עוד נקבע, כי ממועד פרסום החוזר יינתן למעסיקים חלון זמן של 6 חודשים להסדיר מעבר עובדים ללא הפעלות סנקציות”.

 

 


הכתבה באדיבות אתר כלכליסט. www.calcalist.co.il

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il