ב 19/02/2023 ייכנסו למעגל חובת הדיווח האחיד גם מעסיקים עם 3 עובדים ומעלה.
חובת הדיווח האחיד עבור מעסיקים מעל 100 עובדים ומעלה חלה בינואר 2016, ומאז נכנסו לתוך מעגל חובת הדיווח עוד ועוד מעסיקים.
בחודשים האחרונים קיימנו הדרכות בזום עבור כל אותם מייצגים שיש להם לקוחות עם 3 עובדים ומעלה וזאת על מנת שהכניסה לדיווח האחיד תהיה להם קלה, נוחה ומוצלחת.
בנוסף פיתחנו בעוקץ פנסיה עבור כל אותם מייצגים, מודול הרשמה וקליטת לקוחות באופן פשוט ומהיר כך שמייצג יכול להקים עשרות לקוחות תוך דקות ופשוט לדווח.
ב 02/02/2023 לשכת רו”ח מקיימת כנס מיוחד עבור רו”ח, בדיוק על נושא זה, לקראת כניסת מעסיקים מעל 3 עובדים ומעלה לדיווח האחיד. כמובן שגם אנחנו בעוקץ פנסיה נדריך את רו”ח, יחד עם רשות שוק ההון.
היום, כבר ניתן לומר בוודאות שכל אותם עובדים שנמצאים תחת מעסיקים, שמדווחים במבנה אחיד, הזכויות הפנסיוניות שלהם נשמרות במלואם והקצבה שתהיה להם תהיה הרבה יותר מדויקת וללא פגיעה! להבדיל מהדיווח שהיה נהוג לפני הדיווח האחיד.
להלן מספר סיבות מרכזיות ליתרונות הדיווח האחיד :
הבקרה :
- בקרה בזמן אמת, מערכת התראות עד 7 ימים עבור כסף שלא נקלט, טיפול בבעיה תוך מספר ימים ושמירה על זכויות העובדים
- המערכת יודעת בכל רגע ורגע איפה הכסף של כל עובד ועובד וזאת עד לקליטת הכספים בתוכניות העובד
- גם כאשר הכסף נקלט קיימת התראה ככל שהוא נקלט אבל לא בהתאם לתנאי הפוליסות של העובד, כלומר מעסיק אינו מדווח בהתאם לתנאי הפוליסות של העובד, טיפול בזמן אמת ושמירה על זכויות העובד
- בקרה עבור שיעור כיסוי ביטוחי לרכיב אובדן כושר עבודה , מעסיק המחויב ע”פ צו הרחבה לפנסיה חובה לבטח את העובד לרכיב אובדן כושר עבודה בשיעור של 75% מהשכר הקובע של העובד, לא מעט עובדים יש להם שיעורים הרבה יותר נמוכים ( התחילו עם 75% עם השנים הכיסוי הלך וירד) עד הדיווח האחיד ( גרסה 4 ) לא היה ניתן לדעת זאת, היום קיימת התראה בזמן אמת וע”י כך מצילה את העובד ושומרת על המעסיק מפני חשיפה
- התראה על עליית שיעור העלות לרכיב אובדן כושר עובדה לפחות 3 חודשים לפני כן ( מניעת חובת וכסוי ביטוחי בחוסר)
פשטות הדיווח עבור מייצג של מעסיקים קטנים :
- אזור אישי קל ונוח לדיווח בלחיצת כפתור עבור כל הלקוחות שלו ועבור כל הקופות , כלומר עבור כל מעסיק קובץ אחד לכל הקופות
- הבקרה מתבצעת במקום אחד וע”י המערכת , המייצג כבר לא מוצף , כפי שהיה בעבר, במכתבי חוב שנשלחים הן ע”י הקופות והן ע”י העובדים , החזרי כספים שהוא לא ביקש , תלונות של העובדים למעסיק שאין הפקדות למרות שהמעסיק הפקיד ( כספים עברו אבל לא למקום הנכון , אין בקרה בזמן אמת , כסף מוחזר ע”י הקופות )
- דוח עזר ל 161 בלחיצת כפתור באזור האישי של המעסיק , לא צריך יותר לרדוף אחר סוכני ביטוח ו/או מוקדנים של קופות
- יתרות פיצויים לסוף שנה בלחיצת כפתור , מענה תוך מספר ימים ( 95% מהקופות כבר באותו יום ) והכל בדוח אקסל אחד עבור כל הקופות ( קל ונוח לבצע בדיקות ) לא צריך יותר לרדוף אחר סוכני ביטוח ו/או מוקדנים של קופות
- אישורי מס לסוף שנה עבור הפקדות מעסיק בלחיצת כפתור באזור האישי של המעסיק , לרדוף אחר סוכני ביטוח ו/או מוקדנים של קופות
- פרטי קופה של עובד חדש , במקום לרדוף אחר עובדים חדשים שיעבירו את פרטי הקופות שלהם ( גם שמקבלים מהם הרבה פעמים קשה להבין איפה באמת הקופה שלהם , האם קרן פנסיה מקיפה , משלימה ואולי ביטוח מנהלים או קופת גמל ? ) בנוסף את פרטי חשבון הבנק לא תמיד מקבלים ואם מקבלים הם לא תמיד נכונים , את כל זה ניתן לקבל בלחיצת כפתור באזור האישי שלכם
- דוחות הפקדה ( סטטוס קליטת כספים ) בלחיצת כפתור באזור האישי כולל הפקת דוח אקסל לביצוע בדיקות
לסיכום, דיווח אחיד במערכת המותאמת לכם, המייצגים, תחסוך לכם שעות עבודה, תגן על הלקוח שלכם (המעסיק) וכמובן תשמור על זכויות העובדים שלו. כבר היום נהנים מהמערכת של עוקץ פנסיה עשרות מייצגים אשר מדווחים עבור מאות לקוחות שלהם כולל לקוחות עם עובדים בודדים (למרות שעד היום לא היו מחויבים לכך). חשוב להדגיש שהאינטרס היחידי שלנו הוא לשמור עליכם המייצגים, על הלקוחות שלכם ועל זכויות העובדים שלהם – זאת להבדיל מלא מעט גורמים בעולם הפנסיוני, שהאינטרס שלהם אחר לגמרי ולא כולל בתוכו, לצערנו, שמירה עליכם ו/או על הלקוחות שלכם.
שתהיה לכולנו כניסה קלה מהירה ומוצלחת לחובת הדיווח במבנה אחיד .