דיני עבודה

חוות דעת – סוגיית עובדים מחוסנים וסרבני חיסון במקום העבודה

חוות הדעת של עוה”ד נחום פינברג ואורלי אבירם קובעת כי מעסיק רשאי להרחיק עובד שלא התחסן נגד קורונה, להעבירו לתפקיד שבו לא יסכן עובדים אחרים, ובמקרים מסוימים אף לפטר אותו

מעסיק רשאי להרחיק ממקום העבודה עובד שלא התחסן נגד קורונה, להעביר אותו לתפקיד אחר שבמסגרתו הוא לא יסכן עובדים אחרים, ובמקרים מסוימים אף לפטר אותו אם הוא מסרב להתחסן או לספק למעסיק בדיקת קורונה שלילית כל 48 שעות – כך נקבע בחוות-דעת משפטית שהוכנה עבור התאחדות התעשיינים על-ידי משרד עורכי הדין נחום פינברג, אשר נותנת לכ-2,000 תעשיינים גב משפטי לפעול להרחקת עובדים שלא התחסנו ממקום העבודה.

במסגרת חוות-הדעת ששוגרה לכ-1,800 תעשיינים החברים בהתאחדות התעשיינים, נכלל פרק ובו מענה לשאלות שהעלו לאחרונה מעסיקים רבים במשק בנוגע להתנהלות במקום העבודה בקשר לחיסונים. עורכי הדין נחום פינברג ואורלי אבירם עונים על שאלות אלה ברוח גישתם, כי יש למעסיק זכות להפעיל סנקציות נגד עובד שאינו מסכים להתחסן. בין השאלות הללו גם השאלות הבאות:

האם ניתן לשאול עובד האם התחסן או מתכוון להתחסן, ומה קורה אם העובד מסרב להשיב?
האם ניתן לקבוע הסדרים שונים בעבודה (למשל – נוכחות בישיבות פרונטליות, שימוש הסעות, כניסה לחדר אוכל וכו’) לעובדים מחלימים ומחוסנים לעומת עובדים שאינם מחוסנים?
האם ניתן להתנות כניסת עובד לחצרי המעסיק בתעודת מתחסן או בבדיקת קורונה עדכנית?

לחוות הדעת המלאה >>

על הכותב

אורלי אבירם, עו

אורלי אבירם, עו"ד

עו"ד ושותפה במשרד נ.פינברג ושות'
www.feinberg-law.co.il