פנסיה וגמל

כלים שבעזרתם ניתן לחסוך אלפי ואף עשרות אלפי שקלים

בעולם הדיווח במבנה אחיד לא רק שניתן לדעת בכל רגע נתון איפה הכספים שהעברנו ודיווחנו לקופות השונות , האם הם נקלטו בתוכניות העובדים ? איך הם נקלטו בתוכניות העובדים ? אם הם לא נקלטו בתוכניות העובדים אז מה הסיבה לכך ? מי שמנוי לשירות של עוקץ פנסיה יכול לדעת את הנתונים הנ”ל ממש בזמן אמת ועד 7 ימי עסקים מרגע הדיווח וכל זאת באמצעות מערכת ההתראות בזמן אמת שפותחה בעוקץ פנסיה ופועלת על בסיס אלגוריתם ייחודי.

אז מעבר ליתרונות הנ”ל של המערכת ישנם יתרונות נוספים ובמאמר זה אציג שני כלים הקיימים בעוקץ פנסיה אשר בעזרתם המעסיק יכול לחסוך בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים !!!!

בקשת יתרות פיצויים

דרך המערכת של עוקץ פנסיה ניתן לבקש יתרות פיצויים לסוף שנה עבור כל העובדים מכל הקופות וכן בקשה לדוח עזר ל 161 עבור עובד שסיים את עבודתו מכל הקופות , היתרון הגדול בסוגי הבקשות הנ”ל הינו שכאשר אתם מבקשים יתרות פיצויים מכל הקופות להבדיל ממה שהייתם עושים בעבר כאשר עובד סיים את עבודתו וע”פ מערכת השכר הופרש לו בחודשים האחרונים ואף בשנים האחרונות לקופה מסוימת אז הייתם מבקשים את היתרות רק מהקופה הנ”ל כאשר יכול להיות שהיו לו בעבר קופות נוספות ובאותן קופות  נשאר “זנב” של יתרות פיצויים תחת המעסיק הנ”ל .

כאשר אתם מגשים את הבקשה דרך המערכת של עוקץ פנסיה בשלושה קליקים ומבקשים בדיקה מכל הקופות , המערכת שולחת באותו רגע בקשות  למעל ל 100 קופות וכל מה שאתם צרכים זה להמתין לקבלת המייל שהתקבל המענה לרוב באותו יום ! מקרה אמיתי שקרה לא מזמן שחשבת השכר הגישה בקשה כזו וגילתה קופה שלא ידעה עליה עם יתרה של מאות אלפי שקלים!! זה יכול לקרות גם לכם !

מקרה נוסף שהוא גם נפוץ הינו כאשר אתם מגישים בקשה ליתרות פיצויים למאזן (סוף שנה) עבור כל העובדים וכל הקופות אזי פתאום אתם מגלים שקיימת למעסיק קופה מרכזית לפיצויים ( קופה שמינואר 2011 לא ניתן יותר להפקיד אליה בעקבות תיקון 3) ולכן אלה לפעמים קופות “שנשכחו” ובאמצעות הגשת בקשה במערכת של עוקץ פנסיה אתם מגלים אותן , לרוב מדובר בקופות שהיתרות שלהם עם עשרות ואף מאות אלפי שקלים.

יתרון נוסף הוא כאשר מגישים בקשה ליתרות פיצויים למאזן (סוף שנה) עבור כל העובדים וכל הקופות אזי נתקלנו לא פעם במעסיקים שבבקשה הראשונה שביצעו דרכנו התגלו לא מעט עובדים שכבר עזבו לפני שנים רבות  הסיבה לכך היא שהסוכן לא ביצע להם עזיבת עבודה כפי שצריך או הקופה עצמה לא עשתה זאת ולכן כל עוד לא תבוצע עזיבת עבודה ( אחריות של הקופה והסוכן במידה וקיים, שימו לב שהיום חובה לדווח במבנה האחיד עזיבת עבודה ) אזי יישלחו לכם מכתבי חוב בגין אותם עובדים ולכן זה אמצעי מצוין ליישר קו כיוון שכל מה שצריך זה להפיק מהפורטל שלנו את הדוח הנ”ל בפורמט EXCEL לציין מי עזב ובאיזה תאריך ואנחנו כבר נעביר לקופות שיעדכנו זאת אצלם.

היזון מסכם “נקלט אך לא תקין”

מי מבינכם שהם לקוחות של עוקץ פנסיה במסלול התפעול המלא וקיבלו את השגיאה הנ”ל “נקלט אך לא תקין” במסגרת המיילים השבועיים שנשלחים אליכם ממערכת ההתראות בזמן אמת אזי אני מאמין שהם מכירים את השגיאה הנ”ל , זו שגיאה פנימית שאנחנו פיתחנו על מנת לרדת לרזולוציה מאד נמוכה בבדיקה שלנו האם הקופות קולטות את הכספים באופן תקין , כלומר השגיאה הנ”ל אומרת שהקופה קלטה את הכספים בתוכנית של העובד אבל לגבי רכיב אובדן כושר עבודה ו/או שונות קיים פער בין הדיווח שלכם לנתונים שקיימים בפוליסה של העובד , מעבר לחשיבות של הבדיקה הזו במניעת פגיעה בזכויות העובדים וחשיפה של המעסיק לפיצוי העובדים בסכומים אדירים כיוון שמדובר פה במרכיבים ביטוחים! חשוב לציין שהשגיאה הנ”ל שכיחה מאד אצל מעסיקים חדשים שמצטרפים אלינו כיוון שהבדיקה הזו לצערי כמעט ולא מתבצעת בחברות אחרות ולכן כאשר מעסיק חדש מצטרף אלינו ישנם מספר חודשים לביצוע יישור קו.

אז איך אתם יכולים לחסוך הרבה מאד כסף ואולי אף מגיע לכם כסף בחזרה!!

יתרון נוסף שיש להתראה הנ”ל הוא בכך שישנם לא מעט מצבים שאתם לאורך שנים ( לפני שהצטרפתם לעוקץ פנסיה ) הפרשתם לרכבים הנ”ל הרבה יותר ממה שהיה צריך , לדוגמה:

מקרה שכיח בעבר שסוכן היה מצרף עובד לביטוח מנהלים ורושם לכם באופן אוטומטי שעבור רכיב הפרשה לאובדן כושר עבודה מעביד יש להפריש 2.5% מהשכר המדווח מה שייתן לו כסוי מלא ( 75% מהשכר המדווח) אך בפועל שיעור ההפרשה שנקבע לו לאחר החיתום הרפואי היה רק 1.5% לדוגמה ( כיסוי מלא של 75% מהשכר המדווח) וכך לאורך שנים המשכתם להפריש לו 2.5% במקום 1.5% הרבה מאד פעמים הקופה פשוט קלטה את הכספים אך בצורה שגוייה ( שכר יותר גבוהה) והכסף כמובן לא חזר אליכם !!

נעשה דוגמה מספרית להמחשה לאיזה גובה סכום זה יכול להגיע:

עובד המשתכר 10,000 ₪ בחודש , התחיל לעבוד לפני 15 שנה , הסוכן עדכן כאשר העובד התחיל לעבוד ששיעור ההפרשה לרכיב אובדן כושר עבודה הוא : 2.5% אבל בפועל שיעור ההפרשה הקיים בפוליסה הוא 1.5%

הנחות: שכר ועלות רכיב אובדן כושר עבודה לא השתנו לאורך שנים, כיסוי ביטוחי עבור 75% מהשכר המדווח, שיעור הרבית השנתית 4%

הסכום ששולם ביתר לאחר 15 שנה ( אפקט ריבית דריבית ) : כ 25,000 ₪ !!

כלומר הייתם יכולים לחסוך 25,000 ₪ רק עבור עובד אחד וכל אחד יכול לעשות את החישוב כאשר מדובר במספר עובדים ו/או שכר יותר גבוה , יותר שנות עבודה וכו’.

לסיכום : ניתן לראות שבעזרת הכלים החדשניים והייחודים  של עוקץ פנסיה אנחנו לא רק שומרים על זכויות העובדים ומונעים חשיפה לפיצוי גבוה ע”י המעסיקים אנחנו יכולים לחסוך לכם אלפי שקלים ואף עשרות אלפי שקלים וכן לתת לכם אופציה לבקש את הסכומים שהועברו בעודף לקופות הביטוח !!

חשוב להדגיש שכל הנתונים הנ”ל נשמרים באזור אישי שלכם בפורטל של עוקץ פנסיה ואתם יכולים לצפות בנתונים בכל רגע ולהפיק דוחות בפורמט EXCEL ו PDF

 בהזדמנות זאת אני רוצה לאחל לכם ולמשפחותיכם שנה טובה ומתוקה עם המון בריאות ממני ומכל עובדי עוקץ פנסיה

על הכותב

ירון הרן, מנכ

ירון הרן, מנכ"ל עוקץ פנסיה

www.ok-pension.co.il
073-2295599