פנסיה וגמל

סיכום רבעון ראשון של 2019 בדיווח ובמבנה אחיד

admin
מאת admin

חודשיים וחצי סוערים עברו על השוק הפנסיוני וזאת עקב כניסתם של אלפי מעסיקים חדשים לחובת הדיווח במבנה האחיד, לאחר שבסוף 2018 רשות שוק ההון דחתה את חובת הדיווח במבנה האחיד עבור מעסיקים עד 10 עובדים ל 2020..

בינתיים נכנסו למעגל חובת הדיווח במבנה האחיד כל אותם מעסיקים עם 10 עובדים ומעלה.

כפי שלמדנו משנים עברו ( 01/2016 , 01/2017 , 01/2018 ) מעסיק שמתכונן מספר חודשים לפני כן הכניסה שלו תהיה עם הרבה פחות בעיות.

העברנו עבורכם בסוף שנת 2018  5 כנסים של עוקץ פנסיה בחיפה, ת”א ובירושלים , במסגרת הכנסים הללו ציידנו אתכם בכלים רבים להתמודד עם האתגרים בעולם הפנסיוני , עוקץ פנסיה תמשיך להוביל גם בכל מה שקשור בהעמקת הידע המקצועי עבורכם , בהזמנות זו אני רוצה להודות לכל אותם מאות המשתתפים שהגיעו לכנסי עוקץ פנסיה בסוף השנה.  

עוקץ פנסיה קלטה מאות מעסיקים חדשים בשלושת החודשים האחרונים ונתנה מענה מקיף גם למייצגים. 

תהליך הקליטה של מעסיק חדש הוא מאד קריטי והנגזרת שלו היא כמות השגויים שיהיו בחודשים הראשונים , כלומר כמה עובדים יהיו תחת סטטוס רשומה שנקלטה ע”י יצרן וכמה יהיו בסטטוס רשומה בהמשך טיפול ע”י יצרן או נדחתה ע”י יצרן , לכן כל מעסיק חדש שמצטרף לשירותיי התפעול בעוקץ פנסיה עובר תהליך של SETUP בתהליך הנ”ל אנחנו בודקים איזה קופות יש לעובדים כאשר בסיום התהליך אנחנו מפיקים קובץ טיוב נתונים הכולל את פרטי הקופות ( ח.פ, קוד באוצר, ופרטי חשבון בנק של הקופות ) את הנתונים הנ”ל המעסיק מעדכן באופן חד פעמי במערכת השכר , מבצע תשלום לקופות ורק אז הוא מפיק את הקובץ בפעם הראשונה ומשדר אותו באמצעות הפורטל של עוקץ פנסיה לקופות השונות ( המעסיק מעלה קובץ אחד עבור כל הקופות בפורטל של עוקץ פנסיה ואנחנו מפצלים אותו בין הקופות השונות ) .

ניתן לראות שתהליך ה SETUP הוא מאד חשוב , מעסיק שלא עובר תהליך SETUP או שהתהליך אינו תקין “יסבול” בחודשים הראשונים ( יכול לקחת גם מעל חצי שנה עד ליישור קו ) מבעיות בקליטת הכספים.

השלב הבא בתהליך הדיווח , לאחר שהמעסיק דיווח, הינו טיפול בכל אותם כספים שלא נקלטו באופן אוטומטי ע”י הקופות ( היזון מסכם ) זהו התהליך המורכב ביותר, בתהליך הנ”ל אנחנו מבצעים בקרה על בסיס שוטף ופועלים מול הקופות, סוכני הביטוח, יועצים פנסיוניים ומעדכנים אתכם המעסיקים עד לקליטת הכספים בתוכניות העובדים.

לגבי העתיד הקרוב , אנחנו לקראת גרסה 3 במבנה האחיד שתכנס לתוקף ב 25/05/2019 , בגרסה זו ישנם מספר שינויים שישפיעו לטובה על אופן הדיווח.

במאמר הבא אכתוב לגבי השינויים הצפויים בגרסה 3 


מאת: ירון הרן – מנכ”ל עוקץ פנסיה

www.oketz.co.il 

פתרונות מתקדמים לתפעול פנסיוני עבור מעסיקים.

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il