דיני עבודה

עובד שפוטר יטוס לחופשה ל חשבון המשביר לצרכן

admin
מאת admin

העובד טען כי החברה חייבת לו כספים עבור שעות נוספות, וכי הפרה את הבטחתה לשלוח אותו לנופש בחו”ל. תביעתו התקבלה בשבוע שעבר, ובנוסף לפיצוי של כ-43,000 שקל, החברה תממן עבורו חופשת 5 כוכבים באיטליה.

סגן מנהל בסניף המשביר בקניון מלחה שבירושלים סירב להצעת הרשת להעבירו לתפקיד של מנהל מחסן ופוטר בעקבות זאת בתום 5 שנות עבודה. בשנת 2013 הוא הגיש באמצעות עו”ד ולדימיר פוסטרנק תביעה לבית הדין לעבודה בירושלים בטענה שהרשת חייבת לו כספים.

בין היתר, הוא טען כי לא שולם לו שכר עבור שעות נוספות, לא הופרשו לו חלק מהזכויות הסוציאליות להן הוא זכאי והוא לא קיבל את מלוא פיצויי הפיטורים. כמו כן הוא הפנה לפגמים בתלושי השכר שלו, שלא פורט בהם רכיב השעות הנוספות.

עוד הוא טען כי ניצח בתחרות עובדים אך לא קיבל את הפרס המובטח: חופשה משפחתית באיטליה.

עוה”ד אפרת סיבוני ועדי סלם שייצגו את המשביר טענו כי התובע קיבל את כל המגיע לו וכי לא היה זכאי לשעות נוספות מאחר שעבד בתפקיד ניהולי וקיבל שכר גלובאלי שכלל אותן מראש, ולכן הן גם לא צוינו בנפרד בתלושי השכר. לגבי התחרות לא נטען דבר ולא הוכחש כי התובע זכה ומגיע לו פרס.

יכול לארוז מזוודות

השופט דניאל גולדברג האמין שהרשת פעלה בתום לב בסוגיית השעות הנוספות אם כי הבהיר לה שעמדתה שגויה ובכל מקרה היה עליה לפרט את הרכיב הזה בנפרד. עוד נפסק כי דוחות הנוכחות של התובע מעידים שהוא צודק ומגיעה לו השלמה של שעות נוספות שעבד מעבר למה שכיסה השכר הגלובאלי.

השופט מצא גם כי התובע זכאי בין היתר לפיצוי עבור זכויות סוציאליות, בונוסים, וכן להפרשי פיצויי פיטורים. בסך הכל רכיבים אלה הסתכמו ב-43,422 שקלים.

בכל הנוגע לתחרות, נפסק כי תנאיה לא היו מפורטים מספיק. כך למשל, לא צוין בכמה ימי חופשה מדובר, מהו ההרכב של המשפחה שרשאית להצטרף לעובד ומהם תנאי הלינה. עם זאת, כן צוין בשובר התחרות כי חברת “פיאט” העולמית היא שתארח את הזוכה, ומכאן השופט הסיק שמדובר בחופשה בתנאי לינה של חמישה כוכבים.

לאור העובדה שטענת הזכייה לא נסתרה, השופט החליט שהתובע זכאי לקבל את הפרס. את הפרטים החסרים השופט השלים בעצמו וקבע כי יש לאפשר לתובע לצרף לנסיעתו שני אנשים נוספים וכי אורך החופשה יעמוד על שלושה ימים.

לפיכך, בנוסף לפיצויים, הנתבעת חויבה לממן עבור התובע את החופשה או לחלופין לשלם לו את עלותה המוערכת – 15,560 שקל. הנתבעת תכסה גם את הוצאות המשפט של התובע ותשלם 6,000 שקל עבור שכ”ט עו”ד.

ב”כ התובע: עו”ד ולדימיר פוסטרנק

ב”כ הנתבעת: עו”ד אפרת סיבוני, עו”ד עדי סלם

המידע המוצג במאמר זה הוא מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/ או חוות דעת משפטית. המחבר/ת ו/או המערכת אינם נושאים באחריות כלשהי כלפי הקוראים, ואלה נדרשים לקבל עצה מקצועית לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים.


באדיבות: אתר המשפט הישראלי “פסקדין”

www.psakdin.co.il

סע”ש 25942-09-13

 

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il