דיני עבודה

92,000 ש”ח לעובד שפוטר ללא שימוע

admin
מאת admin

 ב7.1.2016 פסק ביה”ד לעבודה, בתביעתו של עובד חברת החשמל כנגד סיום העסקתו, וקבע כי החברה הפרה את חובת השימוע עת לא מסרה לעובד את מלוא הסיבות לסיום העסקתו, וחייב את חברת החשמל בתשלום פיצוי בגובה 8 משכורות.

פסק הדין עסק בעניינו של עובד ארעי בחח”י אשר זומן לשימוע בו הוצג לו כי החברה שוקלת סיום העסקתו עקב סיום תקופת ההעסקה הארעית. לאחר השימוע, ביצעה חח”י הליכים לצורך קליטתו של העובד כעובד קבוע, במסגרתם עבר מבדק פסיכולוגי בו כשל. בעקבות כך, החליטה חח”י שלא ליתן קביעות לעובד והודיעה לו על סיום העסקתו.

בית הדין קבע כי משכשל העובד במבדק- היה על חח”י לאפשר לעובד להתמודד עם טענה זו, אשר היא שעמדה ביסוד סיום ההעסקה. בית הדין מצא כי העובד לא זומן לשימוע לאחר שנמצא שאינו מתאים לקביעות ולא ניתנה לו הזדמנות להתמודד עם הסיבה האמתית שבגינה הוחלט על פיטוריו– אי עמידתו בבחינה, שכלל לא הובאה לידיעתו. בית הדין קבע כי המדובר בנתון משמעותי המשנה את עילת הפיטורים.

בית הדין חייב את חברת החשמל לשלם לעובד פיצוי בגין הפרתה של חובת השימוע, בשיעור של 8 משכורות. 


מאת: קרן בר יהודה, עו”ד ונוטריון.

הכותבת שמשה בעבר כיועצת משפטית למרכז סיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית בירושלים, מייצגת נפגעות הטרדה מינית, מייעצת ומלווה מעסיקים בתחום הטיפול בנושאי הטרדה מינית ומנחה קורסים לאחראיות על הטרדה מינית במקומות עבודה. הכותבת מנהלת את הפורום לייעוץ משפטי של אתר “מקום” לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית.

 

 www.bar-yehuda.com

 

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il