דיני עבודה

רציפות בין שתי תקופות העסקה

admin
מאת admin

האם רציפות העסקה יכולה להישמר גם לאחר התפטרות וחזרה כעבור חודשיים לעבודה?

ענת, אשת שיווק, פוטרה לאחר שעבדה חצי שנה במקום עבודתה. עם פיטוריה שולמו לה תמורת הודעה מוקדמת ופדיון ימי חופשה. כחודשיים לאחר פיטוריה, פנה אליה מעסיקה והציע לה לחזור לעבודה.

 יחד עם זאת, הבהיר לה כי צבירת זכויותיה הסוציאליות תהיה רק ממועד התחלת העסקתה הנוכחית (לרבות לעניין פיצויי פיטורים, חופשה והבראה). ענת מעוניינת לדעת, האם יש בסיס חוקי לטענתו?

 תשובה 

סעיף 2(9) לחוק פיצויי פיטורים, התשכ”ג-1963, קובע, כי הפסקה תוך ניתוק יחסי עובד ומעביד שאינה עולה על שישה חודשים, לא תפגע ברציפות בעבודה לעניין פיצויי פיטורים.

לפיכך, במקרה בו מעסיקה של ענת יקבל בחזרה לעבודה את ענת, בטרם יעברו שישה חודשים ומעלה מיום ניתוק יחסי העבודה, הרי שביום בו תקום לענת הזכות לפיצויי פיטורים, הוותק שיחשב לה כוותק לפיצויים הוא הוותק הכולל בשתי תקופות ההעסקה. הדרך היחידה ליצור תקופת עבודה חדשה שתהיה מנותקת מתקופת העבודה הראשונה, היא להמתין שיחלפו לפחות שישה חודשים מיום סיום יחסי העבודה.

 יחד עם זאת , לעניין חופשה שנתית ודמי הבראה, לא קיימת הוראה דומה, ולפיכך, נראה כי אף תקופת נתק הקצרה משישה חודשים תביא לצבירה חדשה של ותק לחופשה שנתית ולהבראה.

 יש לציין, כי במידה וייווצר רושם בעיני בית הדין לעבודה כי פיטורי עובד היו במטרה להימנע מליצור רצף זכויות של חופשה והבראה, יהיה על המעביד לחשב את הזכויות המצטברות משתי התקופות.

 


המאמר באדיבות עו”ד הילה פורת, מנהלת ובעלת משרד עורכי דין הילה פורת ושות’ המתמחה במתן שירותים משפטיים מגוונים למעסיקים בתחום דיני העבודה, מנהלת הפורטל “עולם העבודה” ומחברת הספרים : “דיני עבודה – המדריך המלא” ו-“חוזים והסכמים בדיני עבודה”.

www.hilaporat.co.il

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il