דיני עבודה

אחריות אחראי משמרת

admin
מאת admin

Amitאני עובד כמנהל משמרת בבית עסק שמעסיק עובדים זרים. האם אני חשוף לסנקציה כלשהיא אם יתברר כי הם מועסקים שלא כדין ?

 
לשון החוק מטילה על המנהלים אחריות כלפי הנעשה בחצרי העסק, ובכלל זה במסגרת העסקת עובדים זרים שלא כדין. אין המדובר על איום בעלמא – כל מנהל שכיר בעסק, צריך לוודא כי העובדים הזרים המועסקים בו, מחזיקים בהיתר העסקה כחוק.
על מנת שהעסקת העובד תהיה כדין, צריכים שני הצדדים להחזיק בהיתרים המתאימים. העובד צריך להיות בעל היתר לעבוד בתחום המיקצועי אצל המעביד המסוים, ואילו המעביד צריך להיות בעל היתר העסקה של עובדים זרים במכסה מסוימת. יש לזכור, כי העסקת העובד בעבודה שלא צוינה בבקשה לקבלת ההיתר מהווה עבירה על החוק. וכך למשל, מפקח הבנייה באתר העבודה צריך לוודא כי העובד שקיבל היתר להעסקתו כרתך, אינו עובד בפועל כרצף. מעבר לכך, ההיתר שניתן לעובד הינו להעסקתו אצל מעסיק מסוים, וניודו לעבודה אצל מעסיק אחר, בלא קבלת היתר לכך, מראש ובכתב מגורם מוסמך, מהווה הפרה של תנאי ההיתר ועלולה לגרור הרשעה והטלת קנס.
דעו כי חרב חדה מעל צוואר בעלי העסקים והמנהלים:
הגשת כתב אישום פלילי ועונש כספי מינימלי של עשרת אלפים שקלים למעסיק יחיד ו-25 אלף שקל לחברה שמעסיקה עובדים זרים שלא כחוק.  אי לכך, חובה על המנהל לוודא באופן חד משמעי שהעסקת כל העובדים בעסק נעשית על פי חוק, שכן החלופה בדמות הטלת קנס כספי כמו גם הרשעתם בפלילים, צפויה לסכן באופן משמעותי את עתידם. גם כאשר מדובר על קבלני משנה של העסק, מוטב למנהל השכיר לבחון היטב כי אלו מועסקים על פי חוק, שכן הם חבים חובת אחריות כלפי הנעשה בחצרי העסק, על כל שלוחותיו ועובדיו.
 
 
 
 
 
 

מאת: עו”ד עמית עכו,
שותף במשרד עוה”ד קן תור & עכו: מומחה בדיני כניסה לישראל וניוד מומחים בעולם.
www.ktalegal.com 

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il