דיני עבודה

הרשעת מעביד ומנהל בביצוע עבירות לפי חוק שעות עבודה ומנוחה

admin
מאת admin

datafax-sבית הדין האזורי לעבודה הרשיע חברה ומנהלה בביצוע עבירות של אי ניהול פנקס שעות עבודה ומנוחה ואי פירוט בתלוש השכר.

 
 
 
 
משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה פרסם הודעה, כי בעקבות חקירה שניהל האגף לאכיפת חוקי עבודה במנהל הסדרה ואכיפה במשרד התמ”ת, הרשיע בית-הדין האזורי לעבודה את חברת עוף שפרעם בע”מ ואת מנהלה בביצוע עבירות לפי חוק שעות עבודה ומנוחה ולפי חוק הגנת השכר.
 
משרד התמ”ת הגיש כתב אישום נגד חברת עוף שפרעם בע”מ לפיו ביצעו החברה ומנהלה עבירות של אי ניהול פנקס שעות עבודה ומנוחה, בהתאם לחוק שעות עבודה ומנוחה ואי פירוט בתלוש השכר, בהתאם לחוק הגנת השכר.
 

בית-הדין הרשיע את החברה ומנהלה בביצוע העבירות הנ”ל וגזר על החברה
:
קנס פלילי בסך 17,000 ש”ח; על המנהל – קנס פלילי בסך 9,000 ש”ח וכן התחייבות בסך 50,000 ש”ח – על החברה ומנהלה לתקופה של שלוש שנים.
 
לדברי מנהל אגף האכיפה במשרד התמ”ת: “הפרות של אי ניהול פנקס שעות עבודה ומנוחה ושל אי פירוט בתלוש השכר את התשלומים המגיעים לעובד הינן הפרות שיש בהן כדי לפגוע במישרין בזכויותיו ובשכרו של העובד. הפרות אלה נתפסות, לרוב, כהפרות טכניות, ומבוצעות, בדרך-כלל  במודע ובית-הדין אמר את דברו והרשיע את הנאשמים בהתייחס לעבירות שיש בהן כדי לפגוע בזכויות ובשכר העובדים”.
 
התובעת הראשית של משרד התמ”ת הדגישה את חשיבות ניהול המסמכים והרישומים בהתייחס לעבודת העובד בהתאם להוראות החקיקה ואת החשיבות היתרה של מיצוי הדין דווקא במגזר הערבי, שם קיימת אינדיקציה לגבי הפרות רבות, אולם קיים קושי באכיפה בקרב אוכלוסיה זו. עוד ציינה, כי המחוקק קבע עבירות פליליות בנושא החובות הרישומיות, ולא בכדי. הרישום מקל על העובדים למצות את זכויותיהם ומאפשר להם להיות ערים לזכויות ולוודא קיומן ומשרד התמ”ת יעשה ככל הניתן על-מנת להטיל סנקציות משמעותיות על מעבידים המתעלמים או לא מקיימים את החובות במלואן, על-פי דין.
 
 

הכתבה באדיבות דטה פקס, מרכז המידע הישראלי
www.datafax.co.il 

 

 

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il