מס הכנסה

שכר בגין עבודה בקייטנה

admin
מאת admin

rfishman-sא’, גננת המועסקת זה שנים רבות בארגון המפעיל רשת גני ילדים (מוכר שאינו רשמי*), פנתה למשרדנו בשאלה מה השכר שהיא תקבל בגין עבודה בקייטנה. הפונה היא אמא לילדים ועליה לשקול בנוסף עלויות שתישא בהן בגין קייטנות לילדיה שלה. היכנסו לכתבה בכדי ללמוד עוד על הנושא.

חינוך רגיל

אומנם הפעלת קייטנות כפופה לפיקוח של משרד החינוך אך המשרד אינו מתקצב קייטנות ולפיכך אינו מתערב בהיבטים התקציביים של הפעלתן לרבות שכר לעובדי הוראה המועסקים במסגרת הקייטנה.

במידה והקייטנה מופעלת ע”י מוסד חינוכי “מוכר שאינו רשמי” או ע”י ארגון אחר כלשהו – ההסכמים הקיבוציים בכל הקשור להעסקת עובדי הוראה במהלך חופשות ופגרות אינם חלים עליו שכן הגופים הללו אינם צד להסכמים הקיבוציים של עובדי ההוראה. המשרד דורש התחייבות של גופים אלולשלם שכר עובדי הוראה בהתאם להסכמים הקיבוציים של עובדי ההוראה אך ורק בכל הקשור לעבודה הרגילה ולא למסגרות נוספות בלתי פורמאליות המופעלות ע”י אותו גוף.

בחוזר מנכ”ל 7.11-22 הכולל הנחיות להפעלת הקייטנות כלולה ההוראה הבאה:

“המשרד ממליץ לרשויות המקומיות ולגופים השונים לפתח מערכת פעילות קייט שתגביר את ההיצע, תמנע האמרת מחירים ותאפשר לכל תלמיד להשתתף בעת הפגרה בתכנית נופש ההולמת את צרכיו ואת יכולתו. כמו כן המשרד ממליץ כי במפעלי הקייט תפעל ועדה שתקבע את שיעור ההשתתפות של ההורים בהתאם למצבם הכלכלי”.

יוצא אפוא, שהגוף רשאי לקבוע את תנאי העסקת עובדי הוראה באופן כלכלי בכפוף לדיני העבודה הכלליים. לעומת זאת אם הקייטנה מופעלת ע”י  רשות מקומית עליה לשלם לעו”ה המועסקים במסגרת קייטנה תשלום בגין עבודה בחופשות ופגרות תוספת בסך 125%. מאחר ומדובר בעבודה נוספת לכל דבר ועניין השכר בגין עבודה במסגרת קייטנה איינו פנסיוני ואינו מהווה  בסיס לקרן השתלמות.

עובד הוראה המועסק במסגרת קייטנה בחינוך רגיל בחופשת הקיץ אינו זכאי לחל”ת במהלך השנה להשלמת ימי חופשה.

חינוך מיוחד

להבדיל ממסגרות חינוך רגיל, חלק מהמסגרות של חינוך מיוחד מופעלות גם בחופשות – במהלך חודש יולי ומחצית חודש אוגוסט. כללים להפעלת מוסדות חינוך מיוחד במהלך חופשות פורסמו במסגרת חוזר מנכ”ל  “הארכת שנת הלימודים – תכניות הפעלה של מסגרות החינוך המיוחד בחופשות”.

עפ”י חוזר זה עובדי הוראה המועסקים במהלך חופשת קיץ במסגרות של חינוך מיוחד זכאים לתשלום בסך 125% בגנ”י  ובתי ספר יסודיים ובסך 129% בחט”ב וחט”ע. כ”כ זכאים עובדים אלו להחזר הוצאות נסיעה. מספר שעות עבודה לא יעלה על 31 שעות שבועיות (41 שעות שבועיות  בכיתות אוטיסטים). בנוסף לשעות פרונטליות זכאי עובד הוראה, המשמש רכז לגמול בסך 2 ש”ש (4 ש”ש במסגרות לילדים אוטיסטים). מורה הנעדר מעבודתו במהלך חופשה אינו זכאי לתשלום ימי מחלה. במהלך שנת הלימודים זכאי המורה להשלמת החופשה באמצעות חופשה ללא תשלום.

מאחר המשרד מתקצב הפעלת מוסדות חינוך מיוחד בחופשה הוראת הללו יחולו גם על מוסדות “מוכר שאינו רשמי” שמפעילות מסגרות חינוך מיוחד במהלך חופשת קיץ.

 

*רשויות מקומיות גדולות, רשתות וגופים נוספים.

 


הכותב הינו בעל משרד רו”ח המעניק ייעוץ בנושא שכר עובדי הוראה לעשרות גופים וייצוגם מול ביקורת משרד החינוך. באתר המשרד מתפרסמים חוזרים שונים בנושאים הקשורים בתקציבי חינוך ושכר עובדי הוראה .  www.fishmancpa.co.il

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il