פנסיה וגמל

תהליך קליטת עובד חדש בלחיצת כפתור- עולם פנסיוני

בחודש שעבר קיימנו כנס ראשון ביחד עם המסלקה הפנסיונית, בכנס התמקדנו בתהליך קליטת עובד חדש אצל המעסיק ואיך ניתן לעשות זאת בצורה פשוטה, מהירה ונכונה. הכנס זכה להצלחה רבה והשאיר אצל כל המשתתפים רצון רב לעוד מידע ואנחנו נמשיך לעשות זאת, ב 10/03/2022 יתקיים כנס המשך ביחד עם המסלקה הפנסיונית בנושא “תהליך עזיבת עבודה בעולם הפנסיוני”.

אז איך להפוך את תהליך קליטת עובד לפשוט, מהיר ונכון ?

קבלת פרטי קופה של עובד חדש

מעסיקים ועובדים נפגשים בשתי נקודות מאד קריטיות בכל מה שקשור לדיווח הפנסיוני , שתי הנקודות הנ”ל משפיעות הן על העובד והן על המעסיק

שתי הנקודות הן הצטרפות של עובד חדש ועזיבת עבודה

בצד של המעסיק
בהצטרפות של עובד חדש מדובר על מרדף אחר עובד שגויס לחברה על מנת לקבל את המידע על התוכניות הפנסיוניות שיש לעובד ולעדכן אותם כמו שצריך בתוכנת השכר , לרוב לעובדים אין מושג איפה התוכניות הפנסיוניות מה שגורם לדיווח שגוי או דיווח באיחור ולכך ישנן השלכות רבות הן על עומס עבודה מצד המעסיק בביצוע תיקונים ( דיווח שלילי + שוטף לקופה הנכונה) הן על תשלום של ריביות פיגורים כתוצאה מדיווח ותשלום באיחור והן על חשיפה לכך שהעובד ייכנס לאירוע ביטוחי ולא יהיה מכוסה כתוצאה מדיווח שגוי או דיווח באיחור

בצד של העובד
כאשר עובד מצטרף לחברה הוא נשאל מהם פרטי חשבון הבנק שלו לביצוע תשלום של המשכורת ומהם פרטי הקופות שיש לו לביצוע הפרשות לקופות הפנסיוניות שלו , עבור השאלה הראשונה לא קיים כמעט עובד שלא יודע איפה יש לו חשבון בנק , עבור השאלה השנייה המצב הוא הפוך , רוב העובדים פשוט לא יודעים איפה יש להם קופה פנסיונית ולכן העובד מוצא את עצמו מנסה לאתר את פרטי הקופות שלו ולפעמים הוא מתייאש מה שגורם לכך שהוא לא מעביר את הפרטים בזמן למעסיק

אז איך לקלוט עובד בלחיצת כפתור ?

קליטת עובד חדש
כאשר עובד חדש מגיע למקום העבודה, באזור האישי של המעסיק בפורטל עוקץ פנסיה ניתן להגיש בקשה למידע לגבי פרטי הקופות של העובד כל זה בלחיצת כפתור ועד 4 ימי עסקים תקבלו את נתוני הקופות של העובד החדש

מה כוללים הנתונים ?

  1. תאריך הפקדה אחרון ( לצורך המידע האם קופה פעילה או לא לטובת עמידה בצו הרחבה לפנסיית חובה עבור מועד ההפקדה הראשונה )
  2. פרטי הקופה ( ח.פ , קוד באוצר )
  3. פרטי חשבון בנק של הקופה
  4. שיעור הפרשה הקיים לרכיב פיצויים ( האם 8.33% או לא )

 

במידה והעובד החדש אומר לכם שאין לו קופה ישנן שתי אפשרויות :

  1. שיצטרף לקופה ויעביר לכם את פרטי הקופה באמצעות נספח ה1 ( ראו מאמרים שלי בנושא טופס זה)
  2. במידה והעובד לא מעביר לכם נספח ה1 או לא מעביר לכם הוראות לאיזה קופה עליכם לדווח והגיע המועד בו אתם צרכים לדווח עבורו אזי יש לדווח לאחת מארבע קרנות פנסיה ברירת המחדל : מיטב דש , הלמן אלדובי  ( שנה הבאה ייכנסו גם מור ואינפינטי )

יתרונות שימוש בשירות הנ”ל :

  1. חסכון כספי

ישנם אין ספור מקרים בהם העובדים מדווחים כי קיימת להם קופה פעילה, למרות שאין בה כלל פעילות, אולם המעסיק אינו מודע לכך. ואין מדובר על מקרה פרטי, אלא על אלפים מעסיקים שמפרישים כסף אחרי שלושה חודשים, רטרואקטיבית החל למן החודש הראשון ומפסידים בשל כך סכומים שנערמים להיקפים משמעותיים.

  1. חסכון בזמן
  2. עמידה בהוראות החוק

לעיתים קרובות מתברר כי פרטי החשבון שנמסר לכם – אינם מדויקים.
כך, לעיתים קרובות, מעסיקים מפרישים את הכסף לחשבון לא נכון, מה שגורם להם לבעיה משולשת:
ראשית – המעסיק נדרש לשלם ריבית פיגורים בגין אי הפרשה של הכסף לחשבון הנכון במועד.
שנית –  המעסיק גם חושף את עצמו לסנקציה משפטית ולתביעות במישור האזרחי, היות והחוק קובע כי עליו להפריש את הכסף עד ל- 15 לחודש או כעבור 7 ימי עסקים לאחר תשלום המשכורת, המוקדם מבין השניים.
כמו כן, אם העובד ייכנס לאירוע ביטוחי, עשויה להתעורר בעיית כיסוי בשל הדיווח השגוי

נשמח לראות אותכם בכנס הקרוב שלנו עם המסלקה הפנסיונית, בנושא “תהליך עזיבת עבודה בעולם הפנסיוני”.

על הכותב

ירון הרן, מנכ

ירון הרן, מנכ"ל עוקץ פנסיה

www.ok-pension.co.il
073-2295599