מס הכנסה

בדיקת תקבולים בכרטיס אשראי הביאה למעצר בעל העסק

עוסקים אשר מקבלים כרטיסי אשראי והם “שכחו” להוציא חשבוניות מס בגין כל התקבולים מכרטיסי האשראי (או מאפליקציית ביט ודומיהן) מקבלים בחודשים האחרונים זימון לביקורת של מס הכנסה ועלולים גם להגיע להליך פלילי. כדאי לשקול הליך גילוי מרצון.

ביום 17.8.2021 פרסמה רשות המסים הודעה, לפיה מוכר רהיטי ילדים ממרכז הארץ נעצר בחשד להעלמת הכנסות בסכום של כ-5.3 מיליון ₪.

ע”פ בקשת המעצר, במסגרת פעילות אשר ביצע פקיד שומה חקירות מרכז, עלה חשד כי צימרינג, אינו מדווח לרשויות המס על מלוא הכנסותיו מעסקו. בעקבות החשדות, נפתחה חקירה גלויה כנגדו, במסגרתה נתפסו מסמכים מעסקו של החשוד, מביתו ומהמייצג שלו.

מהחקירה עלה החשד כי צימרינג לא דיווח, בין השנים 2014-2020, על כ-5.3 מיליון ₪, אשר התקבלו לרוב מכרטיסי אשראי, זאת במטרה להתחמק מתשלום מס.

צימרינג נעצר בעקבות מהלך נרחב של חטיבת השומה והביקורת ברשות המסים לאיתור העלמת הכנסות מכרטיסי אשראי, במסגרתה נערכה השוואה באמצעות כלים טכנולוגים מתקדמים בין נתוני סליקת אשראי, לדיווחים שהועברו ע”י נישומים.

במסגרת מהלך זה, זומנו בעלי עסקים וחברות לדיוני שומות על הדיווחים על הכנסותיהם מכרטיסי האשראי שלא דווחו והכנסות נוספות, חלקם מיוצגים על ידי משרדנו. דיוני שומה אלו אינם קלים, הגם שלעיתים אפשר לצאת מהם באופן סביר בשן ועין בלבד.

אך לא מדובר רק בדיוני שומות. לעיתים, מדובר גם בקיום הליכים פליליים, לרבות מעצרים. כך בעניין צימרינג, ביהמ”ש השלום בת”א, שחרר אותו בתנאים מגבילים, ביניהם התחייבות עצמית על סך 300,000 ₪, ערבות צד ג’ על סך 150,000 ₪, הפקדת מזומן על סך 25,000 ₪, וצו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

ההתמודדות עם כתב האישום ככל שיוגש, עוד לפניו. לכן, כדאי לשקול הליך גילוי מרצון שמסגרתו ייסגר הסכם שומות ויוסר המחדל כדי לאפשר תוצאה נוחה יותר לחשוד.

אנו ממליצים, לכל העוסקים וכן לכל המעסיקים, לפעול בעצמם וכן ולהנחות את עובדיהם בדבר הסדרי העבודה הנדרשים בעניין תיעוד ורישום תקבולים, הוצאת תעודות החזרה וזיכויים ללקוחות, קבלת תשלומים בכרטיסי אשראי, פיקדונות, תקבולים לביטחון וכדומה, ראו הרצאה מוקלטת שניתנה לאחרונה בנושא זה.

בנוסף, מומלץ להחתים את כל העובדים אשר עשויים לקבל תקבולים בעסק על נוהל רישום תקבולים בעסק, יחד עם החתמתם על טופס 101 בטרם יחלו את עבודתם ולאחר מכן מידי שנת מס.

על הכותב

רמי אריה, עו

רמי אריה, עו"ד רו"ח

עורך דין ורואה חשבון - מיסים ועסקים בע"מ

www.ralc.co.il