כללי

ואף מילה על הקורונה

הזדמנויות חדשות נקרות לדרכינו ועולם העסקים החדש פותח נקודת מבט לא שגרתית. כמילות השיר “הושט היד וגע בם…”.
אין חזרה לשגרה כי אין שגרה. אולי אין צורך בשגרה כי כאמור, הזדמנויות חדשות נפתחות, ועלינו, אנשי העסקים, מוטלת האחריות להמשיך, גם במציאות החדשה.

דוגמא קלאסית לשינוי היא האפליקציה שתרמה לחגיגות סדר הפסח עם בני המשפחה, במרחב האינטרנטי. זום לניהול פגישות וסמינרים באינטרנט. נזכרתי שבשנת 2010 לימדנו את תוכנת השכר שלנו ופיצ’רים ייחודיים בה, באמצעות גרסת בטא של GoTo, מבית חברת Citrix, שטָבְעָה את השם וובינאר Webinar)) ונחשבת כיום לחברה הגדולה בתחום. היתה זו טכנולוגיה חריגה, איטית, אולם יעילה. מאות משתתפים הצטרפו לשיעורי האינטרנט הללו, שנקבעו בימי ראשון, למרות הקשיים הטכנולוגיים (משתתפים האזינו לחיבור טלפוני כי איכות השידור היתה נמוכה). בשלב כלשהו החברה העלתה מחירים ולא היתה כדאיות להפעלתה.

והנה היום, עשור אחרי, יזמנו את העברת ההשתלמויות, חברנו לזום, רתמנו מרצים מהשורה הראשונה במעלה ואנו משדרים בזמן אמת למאות משתתפים! כולל פאנל שאלות, מצגות וכל הפירוטכניקה המקובלת במפגשים הפרונטאליים. חד משמעית, נמשיך עם ההשתלמויות הללו כי זה נוח למשתתפים, ובעל יחס גבוה לתמורה.

חדשנות היא ב DNA של עוקץ; כתיבה בטכנולוגיות מתקדמות, פורטל שכר ונוכחות הראשון בארץ, הראשונים שיזמנו הפקת תלושי שכר באמצעות האינטרנט ודוא”ל בעולם, עוד לפני חברות הענק (יזמנו וביססנו חוו”ד משפטית של עו”ד יוסי חכם) ובסופו של דבר תרמנו לחקיקת החוק בכנסת, הקמנו את אתר עוקץ הראשון עוד בשנת 1995 – בין ראשוני האתרים העסקיים בעולם, ובשנת 2002 פיתחנו את אפליקציית הנוכחות הראשונה בעולם שבזמנו התבססה על חישוב מיקום העובד ביחס לאנטנות (לפני עידן הסמארטפונים… כיום האפליקציה מבוססת GPS).

כמה מילות תודה לאנשי השירות בעוקץ ואנשי הפיתוח שעשו המון בכדי שעובדי חל”ת יקבלו כספם בזמן. זו הזדמנות מצוינת לומר תודה לאנשי המוסד ביטוח לאומי ובמיוחד לגב’ רותי מור, מנהלת תחום פרויקטים רוחביים במנהל הביטוח והגביה, שעבדה אתנו לילות במטרה המשותפת להעביר את התשלום בזמן.

וכן, אחרי כל השבחים שהרעפתי על עצמנו, אנחנו הראשונים שיצאנו עם ניוזלטר המיועד לעושי השכר בשנת 2006. בחודש מרץ 2011 הקמנו את אתר המגזין okneto.co.il והנה היום, לאחר 9 שנים, עם מעל 60,000 מנויים, אנו יוצאים עם ניוזלטר חדשני המוגש כאן לפניכם!

המגזין מכיל את כל המידע מאז 2011 אולם בחיפושים תמצאו ראשית מידע עדכני הנכון לפסיקות האחרונות, כולל פרשנויות. וכרגיל קיים מידע על יחסי עובד מעסיק, פנסיה וניהול עובדים.

אני רוצה להודות לכותבים, למומחים ולעורכים העושים מלאכתם מידי חודש בכדי להביא בפניכם את המידע העדכני ביותר העשוי לסייע לחשבי השכר, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי כספים ומנהלים בכלל.

ואולי בעולם החדש עדיף להעביר את המידע באמצעים ויזואליים, במפגשי זום… כי בינינו, כמה קוראים הגיעו עד לשורה זו (-;

שלכם,

חיים מולכו,

מנכ”ל עוקץ מערכות בע”מ

 

עורכת דיגיטל במגזין OKNETO :

יפית מיכאלי yafitm@oketz.co.il

על הכותב

חיים מולכו, מנכ

חיים מולכו, מנכ"ל עוקץ מערכות בע"מ

מנכ"ל חברת עוקץ מערכות בע"מ מיום הקמתה בשנת 1988
מנכ"ל חברת טסטמי
ומנכ"ל משותף בחברת עוקץ פנסיה

www.oketz.co.il