מס הכנסה

נקודות זיכוי לעובד זר חוקי – החל משנת 2015

admin
מאת admin

הרינו להביא לידיעתכם כי פורסמו תקנות מס הכנסה (זיכויים לעובד זר), התשע”ה-2014 (להלן: “התקנות”), התקנות יחולו בחישוב המס על הכנסה שהופקה מיום 1 בינואר 2015 ואילך. >>>

 

התקנות קובעות כי החל משנת 2015 יינתנו שתי נקודות זיכוי ורבע, בשל נסיעות ובשל תושבות, לעובד זר חוקי בתחום הסיעוד. כן קובעות התקנות כי החל משנת 2015 תינתן חצי נקודת זיכוי לאישה עובדת זרה חוקית (בכל תחום).

עובד זר חוקי הינו תושב חוץ ששהייתו בישראל או באזור והעסקתו בישראל או באזור מותרות על פי דין  והוא אינו “מומחה חוץ” או “מרצה אורח”, והוא בעל אשרת ב/1 (עובד זמני) לפי תקנה 5(א) לתקנות הכניסה לישראל התשל”ד-1974.

עובד זר חוקי בתחום הסיעוד הינו עובד זר חוקי בעל היתר לעסוק בתחום הסיעוד שהוארכה שהותו בישראל לפי סעיף 3 א (ב) לחוק הכניסה בישראל.

במקביל החל משנת 2015 יבוטלו[1][1] כללי מס הכנסה (נקודות זיכוי לתושב חוץ זכאי) התשס”ז 2007 אשר קבעו מתן נקודות זיכוי בשל תושבות, נסיעות, וכן לאישה ליחיד תושב חוץ ששהייתו בישראל או באזור והעסקתו בישראל או באזור מותרות על פי דין  והוא אינו “מומחה חוץ” או “מרצה אורח” בלא התנייה באשרת העבודה ו/או בענף בו מועסק.


מאת: רו”ח רחל אפרתי, ממשרד אפרתי, רואי חשבון.
www.efraty.com

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il