דיני עבודה

החשיבות במסירת הודעה לעובד על תנאי עבודתו

admin
מאת admin

meiravמעסיקים – הקפידו על מסירת ההודעה כנדרש בחוק, לרבות הודעה על שינוי בתנאי העבודה, שהרי זכותו של העובד לדעת מהם תנאי עבודתו במקום העבודה>>>

 

ביום 19/6/2012 נכנס לתוקפו החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה, התשע”ב – 2011, אשר מטרתו להגביר ולייעל את אכיפתם של חוקי העבודה על ידי הליך מנהלי להטלת עיצום כספי על מעסיקים ועל מזמיני שירות כהגדרתם בחוק. החוק קובע שלושה מדרגים להטלת עיצום כספי על מעבידים בגין הפרת הוראות חוק המנויות בתוספת השנייה לחוק בשיעורים של 5,010 ₪, 20,040 ₪ ו – 37,050 ₪ (ומחצית מהסכום על יחיד המעסיק עובדים שלא במסגרת עסק).
כך לדוגמה, מעסיק המפר את חובתו למסירת הודעה על תנאי עבודה או על שינוי בתנאי עבודה לפי סעיפים 1 עד 3 לחוק הודעה לעובד (תנאי עבודה), התשס”ב-2002, צפוי להטלת עיצום כספי בסך של 20,040 ₪ – הליך מינהלי.

חשוב לציין שבגין אותה הפרה, ניתן לנקוט כנגד המעסיק בהליך פלילי שבו הקנס הינו על סך של עד 14,400 ₪.
כמו כן, אף העובד עצמו יכול לנקוט בהליך אזרחי כנגד מעסיק שלא מסר לו, ביודעין, מסמך המפרט את תנאי העסקתו בהתאם לחוק, ע”י הגשת תביעה לבית הדין לעבודה בה רשאי בית הדין לפסוק לעובד פיצויים שאינם תלויים בנזק בסכום של עד 15,000 ₪, או פיצוי בסכום אחר מטעמים מיוחדים.
כך לדוגמה ביום 28/10/2013 פסקה כב’ השופטת צדיק פיצוי לטובת העובד בגין אי קיום הוראות חוק הודעה לעובד והתעלמות המעסיקה מחובותיה העולות מהחוק, בסכום של 3,000 ₪ (תעא 9893/09).

הפרת מסירת הודעה כאמור, אף יוצרת חזקה ראייתית נגד המעסיק ומעבירה אליו את הנטל להוכיח את צדקתו בכל השנוי במחלוקת. כלומר, בכל תביעה של עובד כנגדו, נטל ההוכחה רובץ על שכמו של המעסיק להוכיח שגרסתו היא הנכונה.

מעסיקים – הקפידו על מסירת ההודעה לעובד כנדרש בחוק לרבות הודעה על שינוי בתנאי העבודה, שהרי זכותו של העובד לדעת מהם תנאי עבודתו במקום העבודה. יחד עם זאת, על מנת להגן עליכם ברמה המניעתית הקפידו להחתים את העובד על קבלת המסמך.


אין בתוכן דלעיל משום המלצה, חוות דעת משפטית או ייעוץ משפטי; המסתמך על המידע המופיע בכתבה זו עושה זאת באחריותו ועל דעת עצמו בלבד.

הכותבת, עו”ד מירב שמחיוף משהיוף, בעלת משרד עורכי דין המתמחה בדיני עבודה.
www.msm-law.co.il

 

 

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il