דיני עבודה

רשת סופרמרקטים תפצה עובד ב- 280 אלף שקל

admin
מאת admin

haimbiorהרשת הגדירה את סגן המנהל כבעל “משרת אימון”, מה שאפשר לה שלא לשלם לו רכיבי שכר כמו שעות נוספות ותמורה עבור עבודה בשבתות וחגים.

רשת הסופרמרקטים מחסני להב תפצה ב-280 אלף שקל סגן מנהל, לאחר שהגדירה אותו כבעל “משרת אמון“.
הגדרה זו אפשרה לרשת שלא לשלם לו רכיבי שכר כמו שעות נוספות ותמורה עבור עבודה בשבתות וחגים. כך קבע השבוע בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.
אורן אברהם הועסק כסגן מנהל ברשת מחסני להב, בעת שהייתה בבעלות של חגית ואלי השקעות. בתביעה שהוא הגיש נגד הרשת באמצעות עו”ד גיא אורטל, הוא טען כי במשך כל שבע שנות העסקתו עד 2010, מעסיקיו לא שילמו לו עבור עבודה בשעות נוספות ועבור עבודה בשבתות וחגים, בסכומים המצטברים לכדי כרבע מיליון שקל.
מחסני להב טענה, באמצעות עו”ד ארז אסרף, כי אברהם הועסק אצלה בתפקידי הנהלה ובמשרת אימון. לטענתה, כנושא משרה הדורשת מידה של אמון, לא חל עליו חוק שעות עבודה ומנוחה והוא אינו זכאי לתשלום עבור עבודה בשעות נוספות ולפיצוי עבור עבודה בימי שבת וחג.
השופט דורי ספיבק דחה את טענת מחסני להב וקבע כי העובד לא נימנה עם הדרג הניהולי הבכיר בחברה, וה”סמכות” שניתנה לו הייתה בכך שברשותו היו מפתחות הסניף.
למרות זאת, החברה הגדירה את העובד כנושא במשרת אמון רק כדי שלא תצטרך לשלם לו את רכיבי השכר עבור השעות הנוספות ופיצוי עבור עבודה בימי החופשה.
השופט ספיבק קבע שמחסני להב הפרה את הוראותיו של חוק שעות עבודה ומנוחה ולא הציגה היתר להעסקת העובד במהלך המנוחה השבועית. החברה לא שילמה לעובד בשכר עבודה ששיעורו 150% מהשכר הרגיל, בנוסף לגמול בעד עבודה בשעות נוספות שמעבר למכסה היומית או השבועית וכן פיצוי בצורת מתן שעות מנוחה בשל עבודתו בימי המנוחה השבועית.
השופט קבע שמחסני להב תשלם לאברהם גמול שעות נוספות, פיצוי בגין עבודה בימי המנוחה ופיצוי עקב אי מתן מנוחה בסך 258 אלף שקל, אשר יחד עם הפרשי הצמדה וריבית (מפברואר 2007) מגיעים ל-284 אלף שקל, בצירוף הוצאות משפט בסך 15 אלף שקל.

מאת: חיים ביאור, כתב לענייני עבודה The Marker.
www.themarker.co.il  

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il