כללי

“שולחן עבודה וירטואלי” לסביבה העסקית

admin
מאת admin

uri-berg-s“שולחן עבודה וירטואלי” – מהי הטכנולוגיה וכיצד היא יכולה לסייע לעסק שלך? על כך בכתבה הבאה.

 

“שולחן עבודה וירטואלי” משמעותו היא שסביבת שולחן העבודה של המשתמש (הסמלים, טפטים, חלונות, תיקיות, סרגלי כלים, יישומים וכו’) מאוחסנת מרוחק על גבי שרת, ולא במחשב מקומי או התקן מחשוב אחר. המחשב המרוחק, שבאמצעותו מופעל “שולחן עבודה וירטואלי”, משתמש בתוכנת hypervisor ליצירת “מכונה וירטואלית” המדמה את סביבת שולחן העבודה של המשתמש. בסביבת “שולחן עבודה וירטואלי”, המשתמשים ניגשים לשולחן העבודה האישי שלהם בצורה מרוחקת דרך רשת האינטרנט, מכל התקן מחשוב.

 

מדוע “שולחן עבודה וירטואלי” נחוץ לעסק שלך
טכנולוגיית “שולחן עבודה וירטואלי” מספקת שולחן עבודה מותאם לכל משתמש, לפי דרישה, בכל זמן, בכל מקום, מכל התקן גישה. הפתרון מסופק לעובדים עם גישה מלאה לשולחן העבודה העסקי שלהם מהתקנים מרובים, כגון המחשב הביתי, טלפון חכם (smart phone) או מהטאבלט שלהם. “שולחן עבודה וירטואלי” זמין תמיד, מכל מקום, ובכך עשוי לייעל את זרימת המידע בחברה ואת הפעילות השוטפת. זאת מכיוון, שכל מה שצריך הוא חיבור לאינטרנט.

 

אבטחת מידע משופרת
טכנולוגיית “שולחן עבודה וירטואלי” מגבירה את אבטחת המידע בארגון. העובדים אינם נושאים מידע חסוי של החברה על גבי התקן אישי אשר עלול בקלות להיאבד, להיגנב, או להיפגע. לדוגמא, בתעשיות הקשורות לבריאות, בהן עמידה בתקנות רגולציה היא בעלת חשיבות עליונה, “שולחן עבודה וירטואלי” מאפשר לאנשי רפואה גישה לרשומות מטופל ללא הדאגה מהורדת מידע סודי. כמו כן, מאחר ונתוני המשתמש מגובים באופן מרוכז ובקביעות, “שולחן עבודה וירטואלי” מסייע בשלמות הנתונים.

חיסכון בעלויות הקמה וניהול
RVמנקודת המבט של ה-IT, “שולחן עבודה וירטואלי” עוזר להפחית את הזמן הנדרש להקים שולחן עבודה חדש, ובנוסף, מסייע בהקטנת עלויות ניהול שולחן העבודה והתמיכה בו. מומחים מעריכים שתחזוקה וניהול חומרת PC ותוכנה גוזלים כ-50 עד 70 אחוז מעלות הבעלות הכוללת (TCO) ממחשב PC סטנדרטי. חברות פונות לעיתים קרובות לפתרון “שולחן עבודה וירטואלי” על מנת להפחית בעלויות הקמה אלו.
מכיוון שהכל מנוהל, מאוחסן ומאובטח ממקום מרכזי, השימוש ב “שולחן עבודה וירטואלי” מפחית את הצורך בהתקנה ועדכוני אפליקציות, גיבוי קבצים, וסריקת וירוסים על התקנים אישיים של המשתמש. כמו כן, שולחן עבודה וירטואלי עוזר לייעל את ניהול נכסי התוכנה.
עם טכנולוגיית “שולחן עבודה וירטואלי”, ניתן להאריך את השימוש בהתקנים ישנים או להשתמש בטכנולוגיה זו לתמיכה במחשבים רזים. מחשב רזה הוא התקן מחשוב המחובר לרשת. בשונה ממחשב PC רגיל, או “מחשב שמן”, בעל זיכרון, שטח אחסון וכוח מחשוב להרצת אפליקציות וביצוע משימות משלו, מחשב רזה כולל שולחן עבודה וירטואלי בלבד, תוך שימוש בכוח מחשוב מרוחק של שרתים ברשת.
מכיוון שלמחשבים רזים אין כוננים קשיחים, כונני תקליטורים, מאווררים וחלקים נעים אחרים, הם קטנים יותר וזולים יותר לקנייה ולתחזוקה, וצורכים פחות אנרגיה מאשר מחשבים אישיים וניידים מסורתיים.

 

אופן יישום השירות
ספקים רבים (VMWare, Citrix, Microsoft, IBM, HP וכו’) מספקים פתרונות “שולחן עבודה וירטואלי” הכוללים את התוכנה המשמשת לניהול השולחנות הוירטואליים בצד השרת. אולם, לצורך הטמעת הפתרון וניהולו נדרשת מיומנות טכנית פנים ארגונית במידה מספקת וניסיון, זאת על מנת למנוע סיכוני אבטחה, אובדן מידע והשבתת רשת המחשוב.
אם אין ברשותך את המשאבים הפנימיים לנהל זאת באופן עצמאי, ניתן לפנות לספק “שולחן עבודה וירטואלי” כשירות אירוח מנוהל המוצע לרוב במודל חיוב חודשי לפי מספר המשתמשים. יתרון מודל זה, הוא בהעברת עלויות תשתיות ה-IT מהשקעה הונית להוצאות תפעול.

 


כותב המאמר הינו מנכ”ל משותף בחברת Right Vision, המספקת שולחנות עבודה וירטואליים כשירות אירוח מנוהל.

http://www.rightvision.co.il 

  

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il