מס הכנסה

מבצע אכיפה של משרד התמ”ת במשרדי עורכי דין

admin
מאת admin

misimממצאים ראשוניים ממבצע האכיפה לבדיקת זכויות עובדים במשרדי עורכי דין  חושפים כי 63% ממשרדי עורכי הדין בישראל שנבדקו, לא פירטו כנדרש בחוק את תלושי השכר של עובדיהם. נתונים נוספים – בכתבה הבאה. עוד עולה מן הנתונים, כי ב68% מהמקרים, לא טרחו לנהל פנקס רישום מסודר לשעות העבודה של העובדים. בנוסף, 63% מאותם משרדים לא מסרו הודעה בכתב לעובדים על תנאי העסקתם. חזי אופיר, מנהל אגף אכיפת חוקי עבודה במשרד התמ”ת: “מפתיע ואף מדאיג לגלות כי אפילו בקרב ציבור עורכי הדין, אין הקפדה מספקת על קיום חובותיהם של המעסיקים על פי חוק”.

 

האגף לאכיפת חוקי עבודה במינהל  הסדרה ואכיפה במשרד התמ”ת ערך מבצע אכיפה ארצי לבדיקת תנאי העסקתם של עובדים במשרדי עורכי דין  בסוף שנת 2010. הבדיקה התמקדה בתנאי העסקתם של מתמחים ועו”ד מתחילים. במהלך המבצע התבצעה בדיקה ב- 22 משרדי עורכי דין ובמסגרת הבדיקה נבחנה עמידה בהוראות החוק שבסמכות משרדנו בהתייחס לכ- 350 עובדים. בשלב זה, טרם הסתיימה החקירה בכל התיקים. עם זאת, מניתוח הנתונים שהתגבשו עד כה עולה כי מתוך 22 משרדי עו”ד שנבדקו ב- 15 מתוכם נמצאו ממצאים לביצוע עבירה/ות על חוקי עבודה.

 

ממצאים ראשוניים ממבצע האכיפה חושפים כי: 63% ממשרדי עורכי הדין בישראל שנבדקו, לא פירטו כנדרש בחוק את תלושי השכר של עובדיהם. עוד עולה מן הנתונים, כי ב68% מהמקרים, לא טרחו לנהל פנקס רישום מסודר לשעות העבודה של העובדים. בנוסף, 63% מאותם משרדים לא מסרו הודעה בכתב לעובדים על תנאי העסקתם.

חלק מתיקי החקירה נמצאים עדין בשלבי טיפול, עם זאת, ב 16% מתיקי החקירה שהסתיים בם הטיפול באגף האכיפה הוגשו כתבי אישום , על 18% מהם הוטלו קנסות מינהליים.

יש לציין כי 25% מכלל תיקי החקירה במבצע נסגרו בהעדר ראיות נכון לשלב זה.

 

לדברי חזי אופיר, מנהל אגף אכיפת חוקי עבודה במשרד התמ”ת: “על אף שהאגף היה מודע לבעיות בהתייחס להעסקה בתחום זה בעת היציאה למבצע, הנתונים בהחלט מפתיעים. בשונה ממעסיקים רגילים, במקרה האמור מדובר באוכלוסיית מעסיקים ועובדים כאחד, שלהם רמת  מודעות גבוהה לאמור בספר החוקים. מפתיע ואף מדאיג לגלות כי אפילו בקרב ציבור עורכי הדין, אין הקפדה מספקת על קיום חובותיהם של המעסיקים על פי חוק. אגף האכיפה נחוש להמשיך באכיפת חוקי העבודה במגזרים אלו וכן במגזרים אחרים ככל שיידרש, על מנת להבטיח הגנה ראויה לעובדים ושמירה על זכויותיהם לפי חוק”.

 


ההודעה לקוחה מתוך האתר הרשמי של משרד התמ”ת.

 

http://www.moital.gov.il/

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il