פנסיה וגמל

אושר בכנסת: מעסיקים שלא יפרישו פנסיה לעובדי קבלן – יענשו

admin
מאת admin

anetלמרות התנגדות הממשלה, החליטה ועדת העבודה והרווחה להחיל את החוק החדש גם על משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות וממלאי תפקידים בשירות המדינה ובחברות הממשלתיות. המדינה תקנוס מעסיקים שלא יפרישו פנסיה לעובדי קבלן והם אף עלולים לעמוד לדין פלילי,  לרבות משרדי הממשלה ועובדיהם, כך קובע החוק להגברת האכיפה של דיני עבודה, שאושר אתמול (ב’) פה אחד בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

דין זהה חל על מעסיקים שלא ישלמו לעובדי קבלן תוספת יוקר, הוצאות נסיעה ודמי הבראה.

 

החוק החדש עשוי לתת תנופה מחודשת לפעילות חברות הביטוח וסוכני הביטוח, המשווקים פנסיה חובה למאות אלפי מועסקים.

הצעת החוק הובאה לכנסת על ידי הממשלה וועדת העבודה והרווחה, בראשות ח”כ חיים כץ, הכניסה בה שינויים לטובת עובדי הקבלן. הוועדה החליטה, למרות התנגדות הממשלה, להחיל את החוק החדש גם על משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות וממלאי תפקידים בשירות המדינה ובחברות הממשלתיות.

 

החוק קובע כי בעלי משרות במשרדי הממשלה, כולל מנכ”לים, שימצאו אחראים להעסקת עובדים ללא תשלום פנסיה והפרשות אחרות כאמור, עלולים לעמוד לדין פלילי. מעסיק פרטי שהורשע בדין או נקנס, לא יוכל לקבל חוזים מהממשלה במשך שלש שנים.

ח”כ כץ אמר בדיון במליאה, כי הוא מקוה שהממשלה תמלא את חובתה ותתקין תקנות להפעלת החוק החדש. הוא שיבח את שר התעשיה, המסחר והתעסוקה שלום שמחון, הפועל לטובת עובדי הקבלן, ואינו מוכן לראות בהם “עובדים מסוג ב'”. ח”כ כץ הודיע, כי ועדת העבודה והרווחה תעקוב אחרי פעילות הממשלה בתחום זה.

החוק החדש אושר בצל איומו יו”ר ההסתדרות, עופר עיני, להשבית את המשק בחודש דצבר 2011, בשל המשבר עובדי הקבלן. עם זאת, החוק החדש אמנם משפר את זכויותיהם של עובדים אלו, אך אינו הופך אותם לעובדים קבועים מן המנין, כפי שדורשת ההסתדרות.

 


המאמר באדיבות ANET – פורטל הביטוח והפנסיה.

http://www.anet.co.il

על הכותב

admin

admin

www.oketz.co.il